ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش هزینه تلفن‌همراه تکذیب شد

| چهارشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین مبلغ 254 هزار و 800 تومان به عنوان ودیعه فروش تلفن همراه اول را خلاف قانون و اجحاف به مصرف‌کنندگان ندانست و گفت: مبلغ 130 هزار تومان اضافه به عنوان امانت و تضمین پرداخت و اختیاری است.

'رضا تقی‌پور' در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، مطالب مطرح شده درباره افزایش هزینه فروش تلفن همراه از سوی شرکت مخابرات را نادرست دانست و افزود: هزینه اتصال تلفن همراه همان مبلغ 120 هزار تومان می باشد و 4 هزار و 800 تومان نیز هزینه مالیات است.

وی گفت: مبلغ 130 هزار تومان نیز تضمین پرداخت یا همان امانت در نزد شرکت مخابرات و البته اختیاری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه خریدار با اختیار خود نسبت به پرداخت مبلغ 254 هزار و 800 تومان و یا 120 هزار تومان اقدام می‌کند، افزود: با این اقدام برخی افراد که با تلفن همراه بیشتر صحبت می‌کنند می‌توانند مبلغ بیشتر را پرداخت تا سقف ودیعه امانتی (130هزار تومان) استفاده کنند.

تقی‌پور با یادآوری اینکه پیش شماره تلفن‌های همراه هر دو قیمت یکسان است، گفت: مشترکانی که درصدد استفاده از تلفن همراه در خارج از کشور هستند، می‌توانند نسبت به خرید تلفن همراه 254 هزار و 800 تومانی اقدام کنند چرا که مبلغ اضافه آن به عنوان ودیعه امانتی در نزد شرکت مخابرات می باشد و مشترکان تا این سقف مجاز به استفاده از تلفن همراه خود هستند.

به گفته وزیر ارتباطات، افرادی که فقط مبلغ 120 هزار تومان (بعلاوه 4 هزار و 800 تومان مالیات) را برای خرید سیم کارت همراه اول پرداخت می‌کنند در صورت خروج از کشور باید با پرداخت مبلغ مورد نظر خود، تقاضای استفاده از رومینگ کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دو قیمتی شدن خرید سیم کارت را یک نوع امتیاز دانست که از سوی سازمان تنظیم مقرارت برای مشترکان لحاظ شده و به هیچ وجه تحمیلی به مشتری نیست.

  • ۹۰/۰۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">