ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش 40 درصدی پهنای باند کشور

| شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: از ابتدای سال تاکنون ظرفیت پهنای باند کشور 30 تا 40 درصد افزایش یافته و تا هفته دولت نیز دو STM64 به پهنای باند کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، محمود خسروی در نشست خبری خود و معاونین‌ به مناسبت سالگرد تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص گلایه از سرعت پائین اینترنت و کمبود پهنای باند در ایران، اظهار داشت: طبق آمارهای جهانی دسترسی با سرعت کمتر از یک مگابایت در ثانیه به عنوان دسترسی پرسرعت محسوب نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباط زیرساخت ادامه داد: براین اساس در برنامه پنجم، حداقل سرعت 52 کیلوبیت بر ثانیه برای استفاده اینترنت خانگی مقرر شد.

وی گفت: بنابراین در بخش زیرساخت که باید به صورت کلان شبکه انتقال را ایجاد کند، هم اکنون ظرفیت شبکه داخلی از 25 گیگابایت به 50 گیگابایت افزایش یافته است.
* بدهی معوق مخابرات زیرساخت تسویه شده است
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در خصوص بدهی شرکت مخابرات ایران به شرکت زیرساخت، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران یکی از مشتریان عمده ما و اپراتورها همیشه مهمترین مشتریان ما هستند.

وی ادامه داد:‌ در این زمینه همیشه بین ما و اپراتورها طلب و بدهی وجود دارد؛ بخشی از بدهی ما از شرکت مخابرات وصول شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص اعلام مبلغ فعلی بدهی شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت، اظهار داشت: بدهی جاری است و هم اکنون بدهی معوقه از مخابرات نداریم.
* افزایش 40 درصدی پهنای باند کشور از ابتدای سال تاکنون
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت عضو کمیته پایه است و در این کمیته وظایف هر سازمان و شرکت مشخص است.

خسروی ادامه داد: حضور شرکت ارتباطات زیرساخت در کمیته پایش برای دفاع از حقوق شرکت است و همیشه مسائلی وجود دارد که باعث می‌شود ترافیک بین‌الملل از مسیر غیرمجاز وارد کشور شود.

مدیرعامل شرکت ارتباط زیرساخت افزود: پهنای باندی که ما برای شرکت‌های مشتری تهیه می‌کنیم در ابتدای سال جاری 160 STM1 به 220 STM1 افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: بنابراین در نگاه کلی از ابتدای سال تاکنون پهنای باند کشور 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.
* اضافه شدن دو STM64 به پهنای باند کشور تا شهریور
مدیرعامل شرکت ارتباط زیرساخت اظهار داشت: علاوه بر ظرفیت فعلی پهنای باند کشور 2 عدد STM64 دیگر در آینده نزدیک به این ظرفیت اضافه خواهد شد. این ظرفیت تا یک ماه دیگر یا در هفته دولت اضافه خواهد شد.

خسروی گفت: در حال حاضر تقاضای خاصی در زمینه پهنه باند در کشور وجود ندارد و نیازهای حاد را جواب داده‌ایم.

وی گفت: شرکتهای مخابراتی استانی که اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت زیرساخت کرده‌اند، برای آنها یک STM64 کنار گذاشته‌ایم.

وی در خصوص اضافه شدن دو STM64 به پهنای باند کشور توضیح داد: برنده مناقصه این دو STM64 مشخص شده و هفته گذشته پاکات مناقصه بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: بنابراین از دو مسیر ترکیه و مسیر نوردوز دو STM64 به کشور وارد می‌شود.

خسروی تصریح کرد: اصول مهندسی در این افزایش پهنای باند رعایت شده و از دو گیت متفاوت پهنای باند وارد می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: افزایش ظرفیت جدید تا شهریور راه‌اندازی شود که پس از طی مراحل تست و راه‌اندازی در هفته دولت به بهره‌برداری نهایی برسد.

  • ۹۰/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">