ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اقتصاد دیجیتال باید در بستر داخلی توسعه یابد

| دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: بایدزیرساخت‌های لازم را برای اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار‌های فضای مجازی آماده کنیم و پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بستر مناسب و مطمئنی داشته باشند.
محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم در گفتگو با دانشجو درباره بسته حمایتی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از کسب و کار‌های فضای مجازی گفت: ما باید به طور کامل زیرساخت‌های لازم را برای اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار‌های فضای مجازی آماده کنیم و پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بستر مناسب و مطمئنی داشته باشند. هرچه زیرساخت‌ها را برای اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار در فضای مجازی آماده کنیم بهتر است.

عضو کمیسیون تلفیق با تاکید بر دغدغه‌های مجلس یازدهم برای توسعه فضای مناسب در جهت قدرت گرفتن کسب و کار‌های فضای مجازی در بستر‌های داخل کشور گفت: هفته گذشته با فورتی طرحی را ارائه دادیم  که مربوط به گسترش شبکه فیبر نوری است، این شبکه که اینترنت ثابت خانگی را هم توسعه می‌دهد و هم شبکه ملی اطلاعات را باز می‌تواند به اقتصاد دیجیتال کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خار نشان رکد: در سال‌های اخیر بار‌ها مجلس یازدهم خواستار حمایت دولت از پلتفرم‌های داخلی و فراهم کردن امکان برای انتقال کسب و کار‌ها از پلتفرم خارجی به داخلی بود، در دولت قبلی متاسفانه اهتمام و اراده جدی برای این موضوع وجود نداشت، اما دولت جدید همراه مجلس این دغدغه را دارد و در  حال پیگیری است.

 میرتاج الدینی در سوالی مبنی بر ارزیابی از رویکرد کلی وزارت ارتباطات در مورد کسب‌وکار‌های اینترنتی گفت: به صورت کلی هم دولت و هم مجموعه وزارت ارتباطات در این زمینه  موافق است و حتی در این قضایا که بعضی پلتفرم خارجی فیلتر شد، وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب‌وکار‌ها ورود کرد که متضرر نشوند.

وی خاطر نشان کرد:مردم باید عنایت داشته باشند که ما نباید کسب‌وکارهایمان را در پلتفرم‌هایی که کلیدش دست خودمان نیست گسترش بدهیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این که بار‌ها غرب در زمینه اقتصاد ایران دست به دسیسه زده و بدون شک نیز با توسعه کسب و کار‌های مجازی در شبکهی‌های اجتماعی خارجی روزی به سمت فلج کردن این ابزار اقتصادی ایران نیز می‌رفت، گفت:  هر زمان که آن‌ها خواستند در اقتصاد ما اختلال ایجاد کنند آن را می‌بنند و یک موقع حدود یک میلیون شغلی که در فضای مجازی هستند مختل می‌شوند، بنابراین باید بستر‌های داخلی را فراهم کنیم که الحمدالله در حال فراهم شدن است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">