ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: الگوی پدافند ترکیبی سایبری - زیرساختی در سازمان پدافند غیرعامل کشور طراحی و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی پیش از ظهر سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با همایش ملی امنیت سایبری در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: شکل و نحوه اجرای تهدیدهای سایبری تغییر یافته و با پیشرفت تکنولوژی با تغییراتی روبرو شده است.

وی دانشگاه را پایگاه اصلی مقابله با تهدیدهای سایبری عنوان کرد و ادامه داد: باید این تهدیدها توسط دانشگاه به طور دقیق شناسایی شود و راه‌های کنترل و مدیریت مناسب برای مقابله با این تهدیدها ارائه شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ارائه آموزش‌های مناسب به نیروهای مرتبط را یکی از نیازهای مقابله با تهدیدات سایبری عنوان کرد و افزود: در سازمان پدافند غیرعامل الگوی پدافند ترکیبی سایبری زیرساختی تنظیم شده و با همکاری دیگر دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی یکی از چالش‌های جدید در حوزه پدافند غیرعامل را نداشتن تئوری، مدل، الگوی برنامه پدافندی و فناوری‌‎ دانست و تصریح کرد: تاکنون به خوبی در پژوهش‌ها به این موضوع پرداخته نشده است و باید بهتر دیده شود.

جلالی حوزه صنعتی را یکی از مؤلفه‌های تهدید سایبری زیرساختی دانست و خاطرنشان کرد: این تهدیدها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند سلاح‌های سایبری، ویروس‌‏ها و عنصرهای کاشته شده از قبل انجام می‎‌شود.

وی جنگ سایبری نظامی، ترویج شبکه‌های اجتماعی و بکارگیری نیروی مردمی برای ایجاد جنگ داخلی و شهری را از دیگر تهدیدهای مهم عنوان کرد و افزود: در این راستا رویکردهای متفاوتی از جمله رویکرد پیشگیرانه شامل رصد، پایش و کنترل تشخیص یا تهدید است که قبل از انجام تهدید صورت می‏‌گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر انجام اقدام‌های دفاع فعال قبل از حمله سایبری تاکید کرد: در لایه‌های سایبری سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع و جنگ است که الگوها و ساختارها در این سه لایه متفاوت است.

وی مردم‌محور بودن، استفاده از فضای سایبری و ایجاد لایه‌های ترکیبی را از ویژگی‌های جدید تهدیدها عنوان کرد و افزود: عنصرهای اصلی در جنگ ترکیبی متفاوت و بسته‌ای و مولفه‌ای نقطه‌های قوت و ضعف است و می‌تواند مورد استفاده در جنگ سایبری قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">