ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل دفتر بررسى آلودگى آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا زمانی که بخش خصوصی وارد نشود، نمی‌توانیم زباله‌های الکترونیکی را در کشور امحا کنیم.

سروش مدبری در گفت‌و‌گو با «توانا»‌ اظهار داشت: با وجود این‌که اکثر این قطعات الکترونیکی بازیافت‌پذیر هستند، سازمان محیط زیست به همراه دفتر صنایع الکترونیک وزارت صنایع برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داد تا دستورالعمل واحدی را برای مدیریت پسماندهای الکترونیکی تدوین کند.

وی همچنین تصریح کرد: از آن جا که دولت هیچ برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارد، تا زمانی که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری نکند و مدیریت این بخش را به عهده نگیرد، قادر به دفن و امحای این قطعات یا همان زباله‌های الکترونیکی نخواهیم بود.

مدبری درباره آلودگی ناشی از این قطعات گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی زیست محیطی ناشی از قطعات رایانه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: 4 میلیون قطعه زباله رایانه‌ای که در گزارش دادستان کل کشور آمده، هنوز امحا نشده است و ما در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی دفن آن هستیم.

مدیر کل دفتر بررسى آلودگى آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست همچنین خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل‌های کنوانسیون بازل و واحد شیمیایی سازمان ملل متحد، تمام موارد مربوط به دفن و امحای این زباله‌ها پیش‌بینی شده ‌است و اگر گروهی آمادگی دفن زباله‌ها را داشته باشد، این اطلاعات را در اختیارش قرار می‌دهیم.

  • ۸۷/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">