ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امکانات الکترونیکی کشور عقب است

| جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۸۷، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

گرچه در ارایه و تجهیز امکانات الکترونیکی عقب هستیم ولی در بهره‌برداری از خدمات الکترونیکی عقب‌تر از تجهیز امکانات و ارایه‌ی امکانات الکترونیکی هستیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از روابط عمومی پژوهشکده‌ی ICT جهاد دانشگاهی، مهندس نصرالله جهانگرد - صاحب‌نظر در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات - با اعلام این مطلب گفت: اگر خواهان ارایه سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی و بر اساس فن‌آوری اطلاعات به مردم هستیم باید دستگاه‌های مختلف، فرهنگ کار و تفکر با هم کارکردن را داشته باشند.

او درباره‌ی دلایل ناکامی تحقق شهر الکترونیکی و استفاده از خدمات الکترونیکی گفت: یکی از مهمترین عوامل موثر در این زمینه این است که دستگاه‌های مختلف با آداب کار کردن با هم و هم‌افزایی ناشی از آن آشنا نیستند و اغلب به طور انفرادی کار می‌کنند و بهره‌وری دستگاه‌هایی که به طور انفرادی کار می‌کنند هم محدود و هم پایین است.

وی با تاکید بر این که آداب، قوانین و حتی فرهنگ با هم کار کردن در دستگاه‌های مختلف ضعیف است افزود: این مشکل در دو سال گذشته در بحث کارت سوخت نمود بارزی داشت و دو سال تمام دستگاه‌های مختلف با یکدیگر درگیر و کمتر آماده همکاری بودند.

جهانگرد با اشاره به این که در بحث ترویج فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیکی از چارچوب‌ها و راهکارهای تشویقی، ترغیبی و فرهنگی غافل مانده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر با انواع فیش‌ها و قبض‌های آب و برق، تلفن و گاز و غیره مواجه هستیم و باید جامعه را به استفاده از خدمات الکترونیکی ترغیب و تشویق کنیم.

وی با تقدیر از حرکت جهاد دانشگاهی و پژوهشکده‌ی ICT جهاد دانشگاهی در تلاش برای برگزاری دومین کنفرانس شهر الکترونیکی خاطر نشان کرد: کنفرانس شهر الکترونیکی باید دارای ابعاد علمی و کاربردی قوی باشد و بتواند جامعه دانشگاهی و دستگاه‌های مختلف را برای حل مسائل مختلف و تحقق اهداف شهر الکترونیکی رهنمون سازد و نهادها و امکانات موجود را به سوی کسب ارزش افزوده در عرصه‌های مختلف سوق دهد.

  • ۸۷/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">