ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاک شدن اطلاعات تلفن همراه (موبایل) یکی از معضلات کاربران این وسیله ارتباطی است ، اما با آمدن فناوری جدید تلفن همراه ،موسوم به نسل سوم ، کاربران نباید نگران از بین رفتن اطلاعات موبایل خود باشند.

'حسن غیاثوند' کارشناس ارتباطات روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت : امروزه حجم وسیعی از اطلاعات اعم از صوت، عکس، فیلم و یا سایر اطلاعات محرمانه شخصی را می‌توان در گوشی‌های موبایل ذخیره کرد.

به گفته ی وی با این وجود گردآوردن و قراردادن این حجم از اطلاعات در گوشی‌های همراه همواره با مخاطراتی نیز روبرو بوده است. گم کردن گوشی، سوختن سیمکارت و یا حتی خود گوشی و نیز گم شدن و یا سوختن کارت‌های حافظه از جمله دردسرهایی است که هر از گاهی به سراغ دارندگان موبایل‌ می‌آید.

وی با اشاره به اینکه گاه مشاهده شده است اطلاعات ذخیره شده فردی به دست افراد دیگری افتاده و آنها از این اطلاعات استفاده نادرست و یا سوء استفاده کرده اند ، افزود: این معضل هم اکنون در کشورهای توسعه یافته که از تلفن های نسل سوم استفاده می کنند ، از بین رفته و امید می رود بزودی و با شروع به کار اپراتور سوم در ایران ، کاربران ایرانی نیز بتوانند از این نگرانی رها شوند .

به گفته ی این کارشناس اپراتور تلفن نسل سوم این امتیاز را برای کاربران خود فراهم می‌آورد تا آنها بتوانند اطلاعات ذخیره شده روی گوشی‌های خود را روی یکی از سرورهای اپراتور خود ذخیره کنند.

غیاثوند گفت: یکی از قابلیت‌های اپراتور سوم و خدماتی که به کاربران خود ارایه می‌دهد به این صورت است که مشتریان می‌توانند از اطلاعات روی گوشی‌های تلفن همراه خود نسخه پشتیبان تهیه و آن را روی یکی از سرورهای اپراتورکه همان اپراتور سوم است، ذخیره کنند.

وی ادامه داد: در این حالت علاوه بر آنکه هیچ گاه اطلاعات کاربران پاک نخواهد شد و از دست نخواهد رفت، علاوه بر آن همواره از دست برد سارقان اطلاعات فردی می‌تواند مصون باشد ودر عین حال در دسترسی مشتریان قرار دارد. در این حالت گوشی‌ موبایل تنها حامل اطلاعات شما نیست، بلکه نسخه ای از آن نیز در سرور اپراتور ذخیره است.

غیاثوند خاطرنشان کرد ، کاربران تلفن های نسل سوم موبایل همچنین هر زمان و هر کجا که مایل باشند می توانند گوشی موبایل خود را تعویض کنند و با یک عملیات ساده قادر خواهند بود همه اطلاعات گوشی قبلی خود، اعم از شماره‌های تماس، فیلم و عکس و یا اطلاعات دیگر شخصی از این نوع را از سرور اپراتور به گوشی جدید خود منتقل کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با شروع به کار اپراتور سوم در ایران و عرضه سیمکارت‌های نسل سوم که خدماتی از این دست را به مشتریان ارایه می‌دهد، کاربران ایرانی نیز بتوانند از فناوری های جدید دنیا استفاده کنند.

  • ۸۹/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">