ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استاندار اصفهان نسبت به عدم اجرای کامل دولت الکترونیک و عدم هماهنگی و تعامل بین داده‌های دستگاه‌های ذی‌ربط انتقاد کرد و گفت: استقرار دولت الکترونیک در گام نخست می‌تواند حدود ۴۰۰ هزار سفر را کاهش دهد.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در آیین رونمایی از بخشی از دستاوردهای دولت الکترونیک در استان اصفهان در طول استقرار دولت یازدهم اظهار داشت: دولت‌ها همواره اصلاح ساختار اداری و دولت الکترونیک را وجهه همت خود قرار داده‌اند ولی تاکنون با سرعت لازم محقق نشده است.

وی افزود: روزانه به‌طور میانگین 3.2 میلیون سفر در شهر اصفهان انجام می‌پذیرد که 50 درصد این سفرها با وسایل شخصی، 18درصد با اتوبوس، 12 درصد با تاکسی، 12 درصد با موتورسیکلت و 4 درصد با دوچرخه صورت می‌گیرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: 41 درصد سفرها شغلی، 26 درصد آموزشی، 12 درصد برای خرید، 9 درصد تفریحی، 12 درصد به دلایل دیگر است و برنامه دولت برای حمل و نقل عمومی پوشش 75 درصدی سفرها است که نرخ رشد سفرها نیز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه این سفرها مقدار قابل توجهی بنزین، وقت و انرژی مردم را صرف می‌کند، افزود: ترافیک شهرها می‌تواند مشکلات روانی زیادی را ایجاد کند.

زرگرپور ضمن تشکر از فراهم آمدن زیر ساخت‌های لازم برای استقرار دولت الکترونیک، نسبت به عدم اجرای کامل این امر مهم و عدم هماهنگی و تعامل بین داده‌های دستگاه‌های ذی‌ربط و عدم استفاده بهینه از سامانه و ظرفیت‌های موجود انتقاد کرد.

وی افزود: استقرار دولت الکترونیک در گام نخست می‌تواند حدود 400 هزار سفر را کاهش داده و بدین ترتیب در وقت و انرژی مردم صرفه جویی شده و بسیاری از مشکلات روانی ناشی از ترافیک و همچنین بخشی از آلودگی‌های صوتی و هوای منطقه اصفهان را برطرف کند.

استاندار اصفهان بر آسیب شناسی در خصوص علل عدم اجرای کامل دولت الکترونیک تاکید کرد و افزود: باید مشخص شود که چرا هنوز به صورت جزیره‌ای از امکانات دولت الکترونیک استفاده می‌شود و چرا سامانه IX هنوز نصب و راه اندازی نشده و علی‌رغم اینکه هزینه‌های زیادی برای ایجاد سامانه‌‎ها خرج می‌‎شود ولی به‌طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟

وی با انتقاد از عدم تعامل لازم بین داده‌های دستگاه‌ها در این رابطه، اظهار داشت: باید طی 3 ماه آینده 120 دستگاه اجرایی استان اعلام کنند که چه فعالیت‌هایی در خصوص استقرار دولت الکترونیک داشته‌اند و چند درصد از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده می‌شود و راهکارهای ارتباط بیشتر دستگاه‌ها را اعلام کنند.

زرگرپور اظهار داشت: گرچه 2 درصد سفرهای شهری مربوط به دستگاه‌های دولتی است ولی ایجاد دولت الکترونیک می‌تواند بسیاری از سفرها را به‌خصوص در رابطه با دستگاه‌های خدمت رسان که میزان زیادی را شامل می‌شود، کاهش دهد و ایجاد دولت الکترونیک باید منجر به کاهش سفرهای درون شهری شود.

حسین مهری معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست نیز در این آیین اظهار داشت: حساسیت‌های استاندار اصفهان در خصوص استقرار دولت الکترونیک بسیار مهم است چرا که با راه اندازی دولت الکترونیک در وقت، هزینه و انرژی صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ارائه خدمات الکترونیک، کد 10 رقمی برای مکان‌ها اختصاص خواهد یافت، افزود: در این طرح همانند همه دنیا، امکانات به مکان نه به اشخاص اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: طول و عرض جغرافیایی مکان مشخص خواهد شد و سپس بارگذاری‌های لازم روی مکان صورت می‌گیرد، در نهایت سرویس‌های مبتنی بر مکان شکل خواهد گرفت و در این طرح باید معابر و اماکن بدون پلاک و معابر بدون نام باید تعیین تکلیف شوند.

  • ۹۶/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">