ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انجمن سلطنتی سلامت عمومی انگلیس از کاربران شبکه اجتماعی خواسته که در ماه جاری میلادی (سپتامبر) کمتر در شبکه‌های اجتماعی وقت بگذرانند.

به گزارش ایسنا، مخاطبان این کمپین که "سپتامبر بدون شبکه‌های اجتماعی" (Scroll Free September) نام دارد، کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و اسنپ چت هستند.

کارشناسان این انجمن معتقدند که دوری از این شبکه‌های اجتماعی باعث بهبود کیفیت خواب، روابط انسان‌ها و حس سلامت و خوشی می‌شود.

خدمات بهداشت و درمان ملی انگلیس (ان اچ اس) از برجسته کردن نقش رسانه‌های اجتماعی در افزایش مشکلات روانی در جوانان حمایت کرده است.

در این کمپین از معتادان به شبکه‌های اجتماعی خواسته شده که گوشی‌های موبایل خود را کنار بگذارند و کمتر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند.

سال گذشته میلادی، انجمن سلطنتی سلامت عمومی در تحقیقی از حدود ۱۵۰۰ نفر در سنین ۱۱ تا ۲۵ سال خواست تا خلق و خوی‌ خود را در زمان استفاده از پنج شبکه اجتماعی محبوب‌شان ثبت کنند. براساس نتیجه این تحقیق به نظر می‌رسد، دو شبکه اجتماعی اسنپ‌چت و اینستاگرام بیش از همه بر اضطراب و خودکم‌بینی افراد تاثیر داشته است.

در این بررسی از هر ۱۰ نفر، هفت نفر گفته بودند که اینستاگرام باعث شده که تصویر خیلی بدی از بدنشان داشته باشند و نیمی از شرکت کنندگان ۱۴ تا ۲۴ ساله گفتند که اینستاگرام و فیسبوک حس اضطراب را در آن‌ها تشدید کرده است. همچنین دو سوم از شرکت کنندگان هم گفتند که فیسبوک خشونتِ آنلاین را افزایش داده است.

بر اساس یافته‌های انجمن سلطنتی سلامت عمومی، نیمی از کاربران ۱۸ تا ۳۴ ساله گفته‌اند ترک یکباره شبکه‌های اجتماعی تاثیر مثبتی بر خواب آنها داشته و روابط آنها را در دنیای واقعی بهتر کرده است.

حدود نیمی از این افراد (۴۷ درصد) هم معتقد بودند که این کار در کل برای سلامت آنها سودمند بوده است.

"شرلی کرامر" از انجمن سلطنتی سلامت عمومی می‌گوید: هرچند شبکه‌های اجتماعی با متصل کردن آدم‌ها به یکدیگر، توانایی زیادی برای تاثیر مثبت بر سلامت روان و احساس رضایت از زندگی دارند اما برای بسیاری از جوانان تاثیر آن در مجموع زیان آور بوده است.

 

"سرتان در موبایل نباشد" 

به گزارش بی‌بی‌سی، در این کمپین توصیه شده که اگر ترک کامل اعتیاد از شبکه‌های اجتماعی برای بعضی‌ها خیلی سخت است، آنها سعی کنند که میزان استفاده خود را محدود کنند.

توصیه‌هایی که برای کم کردن وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی در این کمپین مطرح شده است:

- وقتی در مراسم و مناسبت‌های اجتماعی شرکت می‌کنید به هیچ عنوان از شبکه‌‎های اجتماعی استفاده نکنید

- بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید

- اکانتهای شخصی را در محل کار یا مدرسه چک نکنید

- شبکه‌های اجتماعی را قبل از خواب و در رختخواب ممنوع کنید

  • ۹۷/۰۶/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">