ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اندروید، شیرینی ایرانی و بازهم جوزدگی

| يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر

ساحره چمنی- چندی پیش بود که گوگل با انتشار فراخوانی از همه کاربران خواست تا نام بعدی آندرویید را که با حرف N آغاز می شود، پیشنهاد دهند.
بر این اساس در نهایت و از میان نام های پیشنهادی، پنج شنبه شب گذشته گوگل این نسخه را نوقا (Nougat) نام گذاری کرد. از آنجا که نوقا نوعی شیرینی تبریزی است، این موضوع دستمایه ای برای انتشار اخبار غلط و شایعات در شبکه های اجتماعی و حتی تیتر بسیاری از خبرگزاری ها! شد و بسیاری از اخبار حاکی از شور و شعف کاربران ایرانی از انتخاب نام نسخه بعدی آندرویید از نام یک نوع شیرینی اصیل ایرانی است.
اما بد نیست بدانید که علاوه بر شیرینی ایرانی نوقای تبریز، در بسیاری از مناطق دنیا نیز چنین شیرینی البته با ترکیباتی متفاوت وجود دارد.
اگر کمی کنجکاو باشید و گشتی در اینترنت بزنید، اولین نتایجی که گوگل در رابطه با نام Nougat می دهد، این است که نوقا نوعی شیرینی مربوط به جنوب اروپاست. حتی شواهد تاریخی مربوط به قرن ۱۵ وجود این شیرینی را در ایتالیا تایید می کند، با این حال اولین دستورالعمل پخت این شیرینی مربوط به قرن ۱۶ و کشور فرانسه است. البته برخی از منابع نیز ریشه این نوع شیرینی را به خاورمیانه منسوب می دانند. 
با این حال گوگل اعلام نکرده که بر چه اساس چنین نامی را انتخاب کرده و مرجع اصلی نام این نسخه از آندرویید به کدام منطقه مربوط است.
از نظر لغوی نیز ریشه Nougat به یکی از زبان های رومی برمی گردد و از عبارت Panis Nucatus گرفته شده که به معنی نان آجیلی است. البته در بسیاری از سایت ها نیز واژه Nougat برگرفته از کلمه فرانسوی Nux gatum است که در زبان فرانسه به معنای کیک آجیلی است.
البته گرفتن نام یک سیستم عامل جهانی از نام نوعی شیرینی اصیل ایرانی، قطعا خبر خوبی برای همه ماست، اما قبل از اینکه جوزده شویم و شبکه های اجتماعی را پر کنیم، از اخبار غلط و شایعات بی اساس، بهتر است کمی تامل و جست وجو کنیم تا ریشه اصلی این اخبار و نامگذاری ها را پیدا کنیم.(منبع:فناوران)

  • ۹۵/۰۴/۱۳

اندروید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">