ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اوباما همچنان سوژه خرابکاران اینترنتی است

| سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۸۷، ۰۱:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

در آستانه مراسم تحلیف باراک اوباما، خبر انتشار استعفای ناگهانی وی از سمت ریاست جمهوری در برخی از پایگاه های جعلی و مخرب اینترنت بسیاری از رایانه های خانگی و شبکه های محلی را با حملات ویروسی مواجه کرد.

این در حالیست که چندی پیش انتشار غیر واقعی یک فیلم جنجال برانگیز از انتخابات آمریکا، موجب فعال شدن تروژان خطرناکی با عنوان Banker.LLN گردیده و اطلاعات حساس هزاران کاربر اینترنت را در معرض خطر قرار داده بود.

PandaLabs، لابراتوارهای امنیتی پاندا، گزارش می دهد که تا کنون دست کم 40 پایگاه اینترنتی که می توانند در نتیجه جستجوهای اینترنتی نیز ظاهر شوند، خبر استعفای اوباما را در صفحات اصلی خود درج کرده اند. این خبر با عنوان \"باراک اوباما از پست ریاست جمهوری آمریکا کناره می گیرد!\" د رحقیقت پیوندی به صفحات مخرب محسوب می شود که قادرند کدهای مخرب را به سیستم های رایانه ای تزریق کنند.

بر اساس اعلام پاندا، این کدها که به شکل کاملاً نامحسوس عمل می کنند، رایانه های آلوده را به \"رایانه های زامبی\" تبدیل کرده و آسیب پذیری های فراوانی را در شبکه های محلی ایجاد می کنند.

اصطلاح زامبی به سیستم هایی اطلاق می شود که خود به عنوان ابزار تحت فرمان هکرها به پراکندگی بدافزارها و هرزنامه ها کمک می کنند. در اختیار داشتن شبکه ای گسترده از رایانه های زامبی شده، مؤثرترین اسلحه خرابکاران اینترنتی ست که بزرگی یا کوچکی آن به میزان قدرت و گستردگی قلمرو این تبه کاران زیرزمینی وابسته است.

کارشناسان پاندا می گویند که گمان می کنند این حملات رایانه ای از چین هدایت می شود زیرا اغلب سرورهایی که میزبانی سایت های آلوده را بر عهده دارند توسط یک شرکت نامشخص در یکی از استان های این کشور اجاره شده اند.
اطلاعات بیشتر:

http://pandalabs.pandasecurity.com/archive/Malware-Campaign-Impersonates-Barack-Obama_2700_s-Website.aspx
مشاهده \"تصویر\" نمونه ای از صفحات آلوده:

http://www.flickr.com/photos/panda_security/3209435502/
منبع خبر: Panda Security Press Room

تهیه و ویرایش خبر: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۷/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">