ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:اپراتوردوم با واریز مبلغ مورد نظر و حق لیسانس ایران، هفته آینده وارد فعالیت اجرایی خود می‌شود.
دکتر "محمد سلیمانی " روز چهارشنبه در همایش یک روزه " سنجش از راه دور ، توسعه پایدار" در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون حدود هفت میلیون مشترک تلفن همراه وجود دارد که با ضریب نفوذ ‪ ۱۱‬درصد است و ما قصد داریم این ضریب نفوذ را به ‪ ۳۵‬درصد برسانیم و به این ترتیب نزدیک به ‪ ۲۵‬میلیون خط نیاز داریم که اپراتور دوم بخش عظیمی از این فعالیت را انجام می‌دهد.
وی اظهارداشت: از مهمترین مشکلات کنونی بخش مخابرات و موبایل ، عدم حضور بخش دانشگاهی به‌عنوان پشتوانه علمی است، در صورتی که اگر از این بخش استفاده می‌کردیم بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت و باید دقت کرد در بخش فضایی این مشکل پیش نیاید.
سلیمانی ادامه داد:به‌آینده فضایی ایران امیدواریم وهم‌اکنون فعالیتهای گسترده‌ای برای پیشبرد این بخش دردولت و سازمانهای مربوطه شکل گرفته‌است.
وی گفت: ماهواره زهره به دلیل مشکلاتی که در بخش پروتکلی، قرارداد با کشور روسیه داریم هنوز عملیاتی نشده است.
سلیمانی افزود: در این رابطه برای بانک مرکزی و سیستم بانکی روسیه باید تضمین‌هایی آماده شود که در حال بررسی و انجام است .
وی اضافه کرد:امیدواریم ماهواره مصباح نیز تا پایان سال میلادی پرتاپ شود که این پرتاپ به موشک پرتاپ گستره باز می‌گردد.
سلیمانی با اشاره به دستاوردهای ایران در اجلاس جهانی تونس گفت: ما توانسته‌ایم برسازمان ملل تاثیر بگذاریم وتوجه کردن ایران به بخش دموکراسی و شفاف‌سازی اینترنت در این اجلاس بسیار حائز اهمیت بود.
سلیمانی تصریح کرد:حاکمیت اینترنتی باید در اختیار سازمان ملل قرار گیرد و افکار عمومی هم حاکمیت یک جانبه آمریکارا در این رابطه نمی‌پذیرد.

  • ۸۴/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">