ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتور چهارم کاملاً خصوصی است

| يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

قائم مقام وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دولتی بودن اپراتور فناوری اطلاعات مغایر با کوچک‌سازی دولت و اصل 44 است، گفت: اپراتور لایه دسترسی یک اپراتور خصوصی خواهد بود.

مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با فارس درخصوص چهارمین اپراتور کشور گفت: بنابر تصمیم وزارت ارتباطات قرار شد اپراتور چهارمی با نام اپراتور "فناوری اطلاعات " وارد بازار شود که حوزه فعالیت آن لایه دسترسی و فیبر نوری خواهد بود.

قائم مقام وزیر ارتباطات در فناوری و امور بین‌الملل در خصوص اینکه این اپراتور خصوصی یا دولتی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه دولتی بودن اپراتور فناوری اطلاعات مغایر با کوچک‌سازی دولت و اصل 44 است، بنابراین این اپراتور نمی‌تواند دولتی باشد و خصوصی خواهد بود.

وی در خصوص اینکه آیا فعالیت این حوزه در زمینه فیبر در برگیرنده adsl و dial up نیز خواهد بود و احتمالاً به علت اشتراک حوزه کاری تداخلی بین اپراتور IT و شرکت‌های pap پیش نخواهد آمد، گفت: طبیعتاً شبکه دسترسی، adsl و dial up را نیز در بر می‌گیرد اما تدابیری اندیشیده خواهد شد که حوزه کاری این اپراتور و papها حداقل تداخل را داشته باشد.

همچنین اخوان در خصوص حداکثر سرعت دسترسی قابل ارائه از سوی اپراتور IT، اظهار نظر نکرد و اعلام این مطلب را به آینده موکول کرد.

اخوان در عین حال خاطر نشان کرد: سرعت دسترسی این اپراتور به اندازه‌ای خواهد بود که سرویس‌هایی نظیر IPTV بر روی این شبکه قابل ارائه باشد.

به گزارش فارس، پیش از این مسئولان شرکت مخابرات در اظهار نظری در خصوص ویژگی‌های سرویس IPTV این شرکت، گفته بودند: حداقل سرعت لازم برای استفاده از امکانات سرویس IPTV نظیر ویدئو درخواستی با کیفیت مطلوب 2Mbps است.

  • ۸۹/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">