ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپلیکیشن نقشه ترافیک تهران ارتقا یافت

| دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: با توجه به حجم زیاد استفاده شهروندان از نقشه ترافیک تهران و به منظور هدایت بهتر و کارآمدتر کاربران، این نقشه ارتقاء یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، ایلوش وزیری با بیان این که در مراحل ابتدایی راه اندازی نقشه ترافیک بسیاری از کاربران نقشه، تلاش کرده بودند تا به صورت توصیفی محل دقیق موقعیت‌های پیشنهادی را به ما منتقل کنند و همچنین نکته دیگر این بود که بیشتر موقعیت‌های پیشنهاد شده از سوی شهروندان، اماکن عمومی – مانند جایگاه سوخت- بود، گفت: برای افزایش مشارکت شهروندان، این امکان به کاربران داده شد تا بتوانند در روزآوری مکان‌ها و همچنین اصلاح و روزآوری نقشه شبکه معابر مشارکت داشته باشند. هدف این بخش از سیستم، بهره‌گیری از توان جمعی کاربران در به‌روز نگهداشتن اطلاعات لایه‌های مکانی مختلف است. یکی از جنبه‌های بازی‌سازی در این فرایند، اعطای افتخارات و نشان‌ها به کاربران بر اساس میزان فعالیت آن‌ها است که در پروفایل هر کاربر نمایش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر تغییرات و کارکردهای جدید نقشه که برای کاربران اهمیت دارد می‌توان به انجام جستجو سریع، امکان راهبری کاربر در طول مسیر پیشنهادی، امکان نمایش نقشه در نمای سه بعدی، طراحی و پیاده‌سازی مجدد رابط کاربری مسیریابی در نسخهٔ اندروید، مشاهده تصاویر شهرنما (پانوراما) و طراحی منوی کشویی جدید حمل و نقل همگانی که به ارائهٔ اطلاعات جزیی از خطوط اتوبوس و مترو می‌پردازد، اشاره کرد.

وزیری گفت: به منظور افزایش کارایی و بهبود تجربه کاربری شهروندان در مرور نقشه، نسخهٔ iOS نقشه نیز مورد بازنگری قرار گرفت و تغییرات بسیاری در این نسخه نیز اعمال شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در ادامه افزود: در این ارتقا، قابلیت «دید چشم پرنده» توسعه یافت و با استفاده از این قابلیت، کاربران به سادگی می‌توانند نقشه شهر را از نمای دلخواه مشاهده و مرور کنند. نقشهٔ ۲٫۵ بعدی یا شبه سه بعدی این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا نقشه را در نمایی پرسپکتیو و دارای عمق مشاهده کنند؛ و علاوه بر این‌ها، رابط کاربری نسخهٔ iOS در بخش‌های مختلف از جمله نحوه نمایش ترافیک معابر بر روی نقشه به صورت واضح‌تر و مجزا، بهبود نمایش منوی لایه‌ّها و قرارگیری در دسته‌ّها، اضافه شدن امکان جستجو در لایه‌ها با جستجوی نام‌های دیگر لایه، نیز بازنگری شد و ارتقاء یافت.

  • ۹۶/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">