ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپل برای افشاگری زیر فشار است؟

| دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) به نقل از وکیل برخی از آسیب دیدگان حمله تروریستی 'سن برناردینو' در ایالت کالیفرنیای آمریکا خبر داد که لایحه ای قانونی در حمایت از تلاش دولت آمریکا برای اجبار شرکت اپل به رمزگشایی گوشی یکی از تروریستها تنظیم می شود.

'استیفن لارسون' قاضی سابق فدرال که اکنون به وکالت اشتغال دارد، به رویترز گفت که موکلینش از اطلاعاتی فراتر از تحقیقات جنایی وزارت دادگستری منتفع خواهند شد.
این وکیل می گوید: 'تروریستها به آنان تیراندازی کردند و این آسیب دیدگان می خواهند بدانند که چرا و چگونه این حمله اتفاق افتاد.'
لارسون می گوید که هفته گذشته و پیش از اینکه این منازعه علنی شود، وزارت دادگستری و دادستان های محل با او در مورد وکالت آسیب دیدگان تماس گرفتند. او اعلام کرد که تا اوایل ماه مارس لایحه ای مشورتی برای دادگاه تنظیم خواهد کرد.
در نتیجه حمله تروریستی دوم دسامبر 2015 میلادی ( 11 آذر 94) در شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا، 14 نفر کشته و 22 نفر مجروح شدند.
ورود آسیب دیدگان این حمله به این دعوای حقوقی، منجر به تقویت موضع دولت آمریکا در درگیری با شرکت اپل خواهد شد.
اپل حاضر نشد در مورد این خبر اظهار نظر کند.
به گزارش ایرنا، شرکت اپل با درخواست مراجع قضایی آمریکا مبنی بر همکاری با پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) برای رمزگشایی از نرم افزار IOS تلفن های همراه تولیدی این شرکت مخالفت کرد و اکنون این موضوع در انتظار پیگیری قضایی است.
شرکت اپل ضمن مخالفت با شکستن قفل نرم افزارهای مورد استفاده در گوشی همراه یکی از دو ضارب واقعه تروریستی در سن برناردینو به منظور کمک به تحقیقات اف بی آی، اعلام کرد ایجاد 'راه نفوذ' به گوشی های هوشمند، بسیار خطرناک است. اپل اعلام کرده است که با دستور قاضی در این زمینه به مقابله قضایی خواهد پرداخت.

  • ۹۴/۱۲/۰۳

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">