ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپل به دنبال تبدیل آیفون به کارتخوان

| شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

اپل شرکت کانادایی موبی ویو را خریداری کرد که فناوری آن می تواند آیفون را به پایانه پرداخت موبایلی تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، فناوری شرکت موبی ویو به خریداران اجازه می دهد از کارت اعتباری خود یا تلفن هوشمند در تلفن دیگری برای انجام پرداخت استفاده کنند. این سیستم با اپلیکیشن کار می کند و بجز تراشه NFC یا ارتباطات میدان نزدیک که از سال ۲۰۱۴ در گوشیهای آیفون گنجانده شده است، به سخت افزار دیگری نیاز ندارد.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: اپل حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای این استارتاپ کانادایی پرداخت کرده است. موبی ویو دهها کارمند دارد و اپل همه تیم این شرکت را نگه خواهد داشت و آنها به کار از مونترال ادامه می دهند.

سخنگوی اپل در واکنش به این خبر گفت: اپل گاه به گاه شرکتهای فناوری کوچکتر را خریداری می کند و ما معمولا درباره اهداف یا برنامه هایمان صحبت نمی کنیم.

اپل معمولا استارتاپها را خریداری کرده و فناوری آنها را به یکی از امکانات محصولاتش تبدیل می کند. این شرکت ویژگی Apple Pay را در سال ۲۰۱۴ به آیفون اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد با زدن گزینه فروشگاه، پول کالاهای فیزیکی را پرداخت کنند. اپل سال گذشته کارت اعتباری خود به نام اپل کارت را عرضه کرد. ادغام فناوری موبی ویو اجازه خواهد داد هر کسی که یک گوشی آیفون دارد، پرداختها را بدون سخت افزار اضافی دریافت کند.

این فناوری اپل را به رقابت مستقیمتری با شرکت اسکوئر وارد می کند که فراهم کننده سخت افزار پرداخت و نرم افزار برای تلفنهای هوشمند و تبلتها است.

موبی ویو در وب سایت خود نشان می دهد که چگونه یک کاربر میزان مبلغ مبادله را در دستگاه خود تایپ می کند و سپس مشتری، روی کارت اعتباری خود در گوشی اش کلیک می کند تا پرداخت انجام گیرد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس سال گذشته با موبی ویو وارد همکاری شده بود تا گوشهای سامسونگ از این فناوری استفاده کنند و بازوی ونچر سامسونگ به عنوان سرمایه گذار در این استارتاپ حضور دارد. این شرکت کانادایی تاکنون بیش از ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جذب کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این قرارداد یکی از چندین قراردادی بوده که اپل امسال منعقد کرده است. این شرکت اخیرا برنامه هواشناسی دارک اسکای و شرکت پخش محتوای واقعیت مجازی نکست وی آر را خریداری کرده است. سایر خریدهای اپل شامل Voysis، Xenor.ai و Inductiv برای بهبود Siri و هوش مصنوعی و فلیت اسمیت برای مدیریت دستگاه شرکتی بوده اند.

  • ۹۹/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">