ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد اتاق رصد شبکه ارتباطی کشور برای انتخابات

| يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

قائم مقام وزیر ارتباطات از راه‌اندازی اتاق وضعیت و رصد لحظه‌ای وضعیت شبکه ارتباطی کشور برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، درخصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایجاد یک زیرساخت پایدار در دومین دور از دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به منظور هر چه باشکوه تر برگزار نمودن دور دوم انتخابات مجلس جمهوری اسلامی در اردیبهشت ماه 1403، مجموعه وزارت ارتباطات اقدام به برگزاری جلسات کمیته تخصصی انتخابات با حضور نمایندگان وزارت کشور، اپراتورها، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها نمود و  با دریافت اطلاعات شعب انتخابات از وزارت کشور و تحلیل داده ها، نقاط محدودی که فاقد یا دارای مشکل ارتباطی هستند، شناسایی و بسیاری از موارد رفع شدند و سایر نقاط باقیمانده نیز در حال انجام می باشد.
لاجوردی به برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات فنی احتمالی نیز، افزود: در این راستا تیم‌های NOC و مانیتورینگ، پشتیبانی فنی، رفع خرابی و تیم‌های امنیت شبکه جهت پیشگیری از هر گونه مشکل و رفع مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان، تشکیل شده و در حال رصد و پایش وضعیت ارتباطی می‌باشند.
قائم مقام وزیر ارتباطات تصریح کرد: در راستای افزایش پایداری و کیفیت شبکه ارتباطی، وزارت ارتباطات از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به ارسال دستورالعمل پایداری شبکه و تضمین کیفیت سطح خدمات (SLA) به اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت، نموده است تا انشاالله شاهد پایداری ارتباطی با ضریب بالای 99 درصد باشیم.
وی افزود: با سرمایه گذاری دولت و وزارت ارتباطات و همکاری اپراتورهای ارتباطی، طی سال های اخیر شاهد وجود پوشش ۱۰۰ درصد نقاط شهری کشور حداقل به یک روش ارتباطی و با هدف ایجاد عدالت ارتباطی و اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات، تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور و ۹۸ درصد جمعیت روستاها تحت پوشش شبکه ارتباطی پرسرعت قرار گرفته‌اند که همین موضوع سبب شده به صورت برخط استعلام های لازم جهت اخذ رای در شعب سراسر کشور و دورترین نقاط، به راحتی امکان پذیر و انجام شود.
لاجوردی تاکید کرد: با توجه به ضرورت پایداری شبکه در روزهای برگزاری انتخابات، اپراتورها ملزم هستند، عملیات های به‌روزرسانی، ارتقا تجهیزات و تغییرات شبکه ارتباطی را بدلیل اینکه ممکن است سبب اختلال شود را لغو و به زمان بعد از انتخابات موکول کنند.
رئیس سازمان رگولاتوری گفت: طی ماه‌های اخیر با حفاری، نصب تجهیزات و فیبرکشی، بستر ارتباطی بسیاری از مراکز دولتی شامل استانداری‌ها، شهرداری ها، بخشداری ها، مدارس و سایر نقاط به فیبرنوری انجام شده است که افزایش و افزایش پهنای باند و پایداری شبکه در این نقاط را به همراه دارد.
لاجوردی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، پوشش ارتباطات تلفن همراه در کشور تاکنون به بیش از ۹۲ درصد رسیده و همچنین اپراتورها ملزم شدند نسبت به فعال نمودن رومینگ در نقاطی که ممکن است یک اپراتور حضور داشته باشد یا ارتباط آن بدلایل مختلف دچار قطعی شود، اقدام نمایند.
وی درخصوص اقدامات پیشگیرانه برای احتمال قطع شدن برق در مناطق رای گیری نیز گفت: در نقاطی که احتمال وجود قطعی برق وجود دارد، برای جلوگیری از خاموش شدن سایت ها و قطع ارتباط، باتری های تولید داخل تهیه و در بسیاری از از سایت ها نصب و نوسازی شده است. همچنین دیزل ژنراتور سیار و سوخت نیز تامین شده تا در نقاط مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرند.
قائم مقام وزیر ارتباطات با اشاره به انجام مانورهای پایداری شبکه با طراحی سناریوهای مختلف، خاطرنشان کرد: اتاق وضعیت و رصد لحظه‌ای وضعیت شبکه ارتباطی کشور نیز ایجاد شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">