ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: نخستین سامانه ثبت نظارت الکترونیکی بر صندوق‌های صدقه تا اواسط امسال در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس،  علی‌ محمد ذوالفقاری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از راه‌اندازی سامانه ثبت نظارت الکترونیکی بر صندوق‌های صدقه با عنوان «سنا» خبر داد و گفت: این سامانه ویژه تلفن همراه است که توسط کمیته امداد استان اردبیل طراحی و در استان‌های قم، فارس و خوزستان به‌ طور آزمایشی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه با سامانه «سنا»، مردم می‌توانند به‌ راحتی صدقه خود را در سریع‌ترین زمان و بدون واسطه پرداخت کنند، افزود: مزیت‌های دیگر این سامانه افزایش ضریب امنیت پرداخت و جمع‌آوری صدقات است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یکی از اهداف طراحی چنین سامانه‌ای را تبدیل مشترک خانواده محور به مشترک فرد محور اعلام و ابراز امیدواری کرد نخستین سامانه ثبت نظارت الکترونیکی بر صندوق‌های صدقه تا اواسط امسال در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شود.

ذوالفقاری «خیران» را بزرگ‌ترین سرمایه کمیته امداد دانست و گفت: هم‌اکنون 10میلیون نفر در طرح‌های مختلف کمیته امداد برای کمک به نیازمندان مشارکت فعال دارند.

وی با بیان اینکه کمک‌ به نیازمندان محدود به کالا و منابع مالی نیست، افزود: مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق خدمات مرتبط با توانایی و تخصص خود در اختیار نیازمندان قرار دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزایش اعتماد عمومی را موجب افزایش مشارکت مردم در کمک به محرومان دانست و گفت: سال گذشته مردم دو هزار و 130 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به مستضعفان کمک کردند که این رقم در سرفصل‌های درمان، جهیزیه، آموزش و تحصیل، اشتغال، مسکن و معیشت مددجویان هزینه شد.

ذوالفقاری با اعلام اینکه هم‌ اکنون 180 هزار یتیم و 150 هزار فرزند "محسنین" تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: این نهاد برنامه دارد تا در ماه مبارک رمضان برای فرزندان "محسنین" حامی جذب کند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام‌ شده بسیاری از مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد از مؤسسه‌های خیریه نیز خدمات دریافت می‌کنند، بیان داشت: در سال 97 برای تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر با مؤسسه‌های خیریه، 36 میلیارد تومان به مددجویان مشترک اختصاص‌ یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از مسکن، اشتغال، درمان، تحصیل، ازدواج و معیشت به‌ عنوان مهم‌‌ترین نیازهای مددجویان تحت حمایت نام برد و خاطرنشان کرد: تأمین این نیازها هزینه بالایی را در بردارد که همکاری مؤسسه‌های خیریه می‌توانند در رفع بخشی از این نیازها مؤثر باشند.

ذوالفقاری به راه‌اندازی هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این مراکز در مساجد محلات سراسر کشور با هدف حل مشکلات نیازمندان همان محل فعالیت می‌کنند.

  • ۹۷/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">