ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد شاهراههای اطلاعاتی اولویت دولت است

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۸:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شاهراههای اطلاعاتی را همانند احداث بزرگراهها و جاده‌های ارتباطی کشور،از اولویتهای دولت نهم اعلام کرد.
دکتر "محمد سلیمانی" روز سه‌شنبه در چهاردهمین کنفرانس مهندسی برق ایران تاکید کرد، تسهیل شرایط برای انتقال اطلاعات و ایجاد زیر ساختهای لازم برای این امر سرمایه‌گذاری کلانی است که برای کشور سودآوری به دنبال دارد.
وی بااشاره به‌ضرورت پیوستن دانشگاهها به شبکه فیبر نوری کشور تصریح کرد، آن دسته از دانشگاهها که هنوز به شبکه وصل نیستند ، همکاری کمتری داشتند.
اما برنامه این است که در سالهای ‪ ۸۵‬و ‪ ۸۶‬تمامی دانشگاهها، بیمارستانها و مراکزی که واحدهای تحقیقاتی دیجیتالی دارند ، به شبکه وصل شوند.
سلیمانی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در بخش ارتباطات روستایی گفت : هم‌اکنون از حدود ‪ ۶۸‬هزار روستای کشور ، ‪ ۴۸‬هزار روستا دارای شبکه ارتباطات هستند و بقیه تا پایان برنامه چهارم توسعه دارای این امکانات خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه سوم توسعه پنج میلیون خط تلفن همراه واگذار شده است، تصریح کرد، در برنامه چهارم توسعه برای ‪ ۳۱‬میلیون خط دیگر باید ظرفیت‌سازی شود که حداقل ظرفیت مورد نیاز است.
سلیمانی چهار اوپراتور را هم‌اکنون در کشور فعال توصیف و اظهارامیدواری کرد ، با فعال شدن اوپراتور پنجم در سال جاری بخشی از ظرفیتهای مورد نیاز کشور تامین شود.
سلیمانی عمده‌ترین مشکل ظرفیت‌سازی و تحویل بموقع در بخش تلفن همراه را متوجه بخش پیمانکاری دانست و افزود: کمبود تعداد پیمانکاران فعال در این زمینه سبب شده است که پیمانکاران نتوانند تعهدات خود را بهنگام انجام و تحویل دهند.
وی در ادامه تامین ‪ ۲۰‬تریلیون ریال هزینه سرمایه‌گذاری برای ظرفیت‌سازی و اجرای تعهدات پیمانکاران در بخش تلفن همراه در سال ‪ ۸۵‬را با توجه‌به کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص و ظرفیت محدود پیمانکاران ، غیرممکن دانست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود شبکه یکپارچه، طرح جامع و قوانین و مقررات در فضای " سایبر" را معضلات اصلی بخش ارتباطات و فناروی اطلاعات در سال ‪ ۸۴‬برشمرد و افزود: کلیات طرح جامع به تصویب رسیده‌وقانون و مقررات جامع در دستور کار و در دست بررسی است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد،با همکاری همه‌جانبه وگسترده دانشگاهها طرح اینترنت ملی که علاوه بر اعتلای زبان و فرهنگ فارسی در زمینه امنیتی و حقوق مجازی کاربران نیز نقش مثبتی ایفا می‌کند، به زودی عملیاتی شود.

  • ۸۵/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">