ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد گروه‌های واکنش هماهنگ به رخداد

| دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

با تلاش‌های صورت گرفته و مذاکرات انجام شده با سازمان‌های مختلف، گروه‌های گوهر (گروه‌های واکنش هماهنگ به رخداد) در این سازمان‌ها در سال جاری ایجاد خواهد شد.

سعید مهدیون - مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران - با بیان این مطلب، اظهار کرد: هر دستگاه یا شرکتی که در حوزه فن‌آوری اطلاعات صاحب یک شبکه یا سرور است باید مرکزی به عنوان مرکز عملیات امنیت شبکه دایر کند تا بتواند همه رخدادهای امنیت شبکه خودش را در گروه‌های واکنش به رخداد، کنترل و محافظت کند.

وی افزود: سال گذشته و با تلاش‌های صورت گرفته، فضای ذهنی مدیران بخش دولتی مبنی بر لزوم ایجاد گروه‌های گوهر آماده شده و امسال این گروه‌ها ایجاد خواهند شد.

او با اشاره به اهمیت حفاظت از امنیت شبکه خاطر نشان کرد: همه وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی کوچک نیز باید نسبت به ایجاد گروه‌های واکنش هماهنگ به رخداد (گوهر) اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که در واقع گوهر، تیم‌های واکنش و هماهنگی بین دستگاهی هستند و این دستگاه‌ها موظفند تیم خود را ایجاد کنند، تصریح کرد: این تیم‌ها بر اساس دستورالعمل تدوین شده از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایجاد می‌شوند.

مهدیون با بیان این مطلب که در یک نظام هماهنگ تیم‌ها را برای واکنش سریع آماده می‌کنیم گفت: این گروه‌ها، رخدادهایی که در شبکه سازمان خود صورت می‌گیرد را شناسایی و به کمک متخصصان و کارشناسان دانشگاهی و بخش خصوصی آن را تحلیل و عکس‌العمل نشان می‌دهند.

وی تأکید کرد: اگر خطر جدی باشد و به لحاظ ابعاد کارایی و هزینه مقابله با آن در توان یک دستگاه نباشد، مرکز ماهر وارد می‌شود.

او با اشاره به این‌که تیم‌های گوهر به ایجاد شبکه پایدار امن کمک خواهند کرد افزود: با تشکیل این گروه‌ها، ضریب امنیت در بخش‌های مختلف بالا خواهد رفت.

  • ۸۹/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">