ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرادات طرح شبنم را رفع کنید

| دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

اظهارنظر نوری‌زاده، مدیر پروژه شبنم در رابطه با مخالفان و منتقدان اجرای طرح شبنم و قاچاقچی خواندن آنها، موجب اعتراض اعضای صنف رایانه، به ویژه گروه واردکنندگان رسمی و فروشنده شد.

نوری‌زاده، مدیر پروژه شبنم روز گذشته در مصاحبه‌ای، اعلام کرده بود که تمامی مخالفان و منتقدان اجرای طرح «شبنم» و همچنین افرادی که از انتشار برچسب‌های تقلبی در بازار سخن می‌گویند قاچاقچی هستند و به این دلیل که منافع آنها با اجرای این طرح به خطر می‌افتد، با اجرای این طرح مخالفند.

این درحالی است که واردکنندگان رسمی کالاهای حوزه کامپیوتر می‌گویند، بهتر است مسوولان اجرایی این پروژه به جای استفاده از این الفاظ به فکر رفع اشکالات و ایرادهای این طرح باشند.

احمد علیپور، مدیرعامل شرکت فراسو با بیان این مطلب که این طرح دارای ایراداتی است که از نظر ما دور نمانده است، گفت: ارائه یک راهکار اصولی و صحیح که در مقابل قاچاق و عرضه کالاهای بی‌کیفیت و... مانع ایجاد کند به نفع بازار، فعالان صنف چه در گروه تولیدکننده و چه در گروه واردکننده و فروشنده است و البته به نفع خریداران نیز هست. اما چنین راهکارهایی لزوما نباید روش‌های پلیسی و پراشکال باشد.

به گفته علیپور، در حال حاضر صنف واردکننده بیش از دیگر صنوف از اجرای غیراصولی این طرح صدمه می‌بینند.

چرا که ما که تولیدکننده هستیم برچسب‌ها را در کارخانه روی کالا نصب می‌کنیم، ولی یک واردکننده با مشکلات بی‌شماری از دریافت و سفارش کالا گرفته تا نصب برچسب در گمرک و... مواجه است.

وی در رابطه با اظهار نظر مدیر پروژه شبنم در رابطه با قاچاقچی خواندن منتقدان اجرای طرح شبنم و... هم گفت: این جای تاسف است که مجریان این طرح نمی خواهند انتقاداتی که در راه اجرای این طرح وجود دارد را بشنوند و در مقابل چنین واکنش‌هایی نشان می‌دهند. علیپور افزود: متاسفانه اعمال برخی از قوانین و ارائه برخی از راهکارها برای رفع مشکلات تنها باعث متضرر شدن گروهی از واردکنندگان رسمی و قانونی می‌شود.

غروی رام، مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر هم با بیان این مطلب که ایراد و اشکال‌های این طرح هنوز رفع نشده است، گفت: این ایرادات را حتی در سایت طرح شبنم هم می‌توان مشاهده کرد. وی افزود: در حال حاضر کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی با اجرای این طرح به این شکل و با این اشکال و ایرادها مخالف است و باید این ایرادها رفع شود.

وی نیز در رابطه با این اظهار نظر مدیر پروژه شبنم در مورد قاچاقچی خواندن منتقدان اجرای این طرح گفت: «خیر ما قاچاقچی نیستیم» و این یک توهین است به اعضای صنف.

ابطحی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر هم با بیان این مطلب که قاچاقچی خواندن صنفی که در چنین شرایطی در بازار فعالیت می‌کند کم لطفی است، گفت: وقتی طرحی ایراد دارد باید ایراد آن را گفت و نباید در مقابل آن جبهه گرفت. به گفته این فعال بازار، ما شاهد ایرادات اجرایی این طرح در بازار هستیم.هنوز که هنوز است فروشندگان برای تمام کالاهایشان برچسب تحویل نگرفته‌اند و گروهی هم که گرفته‌اند این برچسب‌ها را روی کالاها نصب نمی‌کنند.

گروهی نیز برچسب‌ها را روی برخی از کالاهای درمعرض دید نصب می‌کنند.

اینها همه نشانه بی‌نظمی در اجرای این طرح است. وی افزود: اگر قرار است این برچسب‌ها روی کالاها نصب شود باید همه فروشندگان یک کالای خاص ملزم به نصب آن باشند. نه اینکه یک عده برچسب نصب کنند و یک عده خیر.

به گزارش دنیای اقتصاد نصیری یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید: گفتن این که منتقدان اجرای طرح شبنم قاچاقچی هستند و... باعث می‌شود خریداران به جو و فضای بازار بی‌اعتمادتر از قبل شوند.

به گفته این فعال بازار، در شرایط فعلی نگاه خریداران بابت رشد قیمت‌ها و... طی مدت اخیر، به فروشندگان بازار چندان خوشبینانه نیست و این حرف و سخن‌ها هم باعث دامن زدن به ناآرامی‌های بازار می‌شود.

  • ۹۱/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">