ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل تا فردا وقت دارد

| يكشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۸۴، ۱۱:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران، گفت: طبق مجوز شورای اقتصاد، 15 روز برای مذاکره با شرکت‌های حاضر در مزایده‌ی اپراتور ‌دوم فرصت داریم، ایرانسل نیز باید موافقت خود را نسبت به تغییرات اعمال شده، تا روز دوشنبه اعلام کند.

مهندس ”مسعود مقدس” در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، در مورد آخرین وضعیت مذاکرات با کنسرسیوم ایرانسل، اظهار داشت: با مراجعه به شورای اقتصاد مجوزی دریافت کردیم که با رعایت قانون مصوبه، اصلاحیات مجلس و کمیسیون ماده‌ی دو و مصوبه‌ای که در اسفند ماه تنظیم گردید و بر اساس شرایط مزایده‌ی مذکور در سال 82 به ما اختیار دهند با برندگان مزایده‌ی سال 82 از شرکت اول تا شرکت چهارم مذاکره کنیم، شورای اقتصاد نیز به ما اجازه و 15 روز فرصت داد تا نسبت به مذاکره اقدام کنیم.

وی، ادامه داد: طبق تغییرات صورت گرفته سهم خارجی کنسرسیوم با 49 درصد و سهم طرف ایرانی به 51 درصد تغییر یافته و در واقع از سهم طرف ایرانی 34 درصد سهم شرکای ایرانی کنسرسیوم و 17 درصد به بانک سپرده خواهد شد تا پس از دو سال به بورس برود.

وی، خاطرنشان کرد: بر این اساس ترکیب اعضای هیات مدیره این‌گونه خواهد شد که سه نفر شرکای ایرانی و از چهار نفر شرکای خارجی نیز یک نفر به سهم 17 درصد بانک خواهد رفت، بدین ترتیب ترکیب متشکل از چهار ایرانی و سه خارجی خواهد شد.

وی ادامه داد: این تغییر به اعضای ایرانسل ابلاغ شده و قرار است در صورت موافقت، تا روز دوشنبه، انتهای وقت اداری به ما اعلام کنند، در غیر این‌صورت هر کدام از اعضای کنسرسیوم که با این تغییر موافق نباشند، جایگزین پیدا می‌کند و چنانچه کلا نتوانستند نسبت به تعیین جایگزین اقدام کنند، سراغ کنسرسیوم بعدی خواهیم رفت.

وی همچنین یادآور شد: در بحث Voice over IP و مکالمات بین‌الملل، در حال آماده کردن شرایطی هستیم تا دو یا سه اپراتور غیردولتی با برگزاری مزایده نسبت به عمل اورجینیشن و یا ترمینیشن اقدام کنند، بدین ترتیب حق لیسانس به دو یا سه شرکت سپرده و از قاچاق مخابرات جلوگیری خواهد شد.

وی، ادامه داد: طی جلسه‌ی اخیری که در این رابطه برگزار شد، فاکتورهای مزایده مشخص شد و فکر می‌کنم جمع‌بندی نهایی این هفته صورت گیرد.

وی همچنین در مورد بحث جریمه‌ی تاخیر مجتمع صنعتی رفسنجان، در ارائه‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری که قرار بود پس از راه‌اندازی شبکه بررسی شود، گفت: در حال حاضر اختلافی میان ما و مجتمع صنعتی رفسنجان در تفسیر قرارداد پیش آمده که باید طبق ماده‌ی هشت قرارداد بروز اختلاف احتمالی به داوری وزارت ارتباطات یعنی سازمان تنظیم مقررات و کمیسیون تنظیم مقررات اعلام و نسبت به حل اختلاف اقدام شود.

وی افزود: بر اساس اظهارات مجتمع صنعتی رفسنجان، بهره‌برداری و شروع راه‌اندازی شبکه‌ی آن‌ها بخاطر تاخیر در دریافت فرکانس در سال 83 است.

وی افزود: بحث فرکانس به سازمان تنظیم مقررات مربوط می‌شود و آن‌ها هستند که باید با داوری در این مورد، جرایم را تعیین نمایند.

وی در خصوص شبکه‌ی سیم‌کارت اعتباری در شهر تهران، تصریح کرد: طبق گزارشات دریافتی، تعداد سایت‌های مجتمع از 176 آنتن عبور کرده و با افزایش تعداد مشترکان، تعداد آنتن‌ها نیز افزایش می‌یابد و فکر می‌کنم عملکرد مجتمع رضایت بخش بوده و حتی می‌توان گفت در تهران بهتر از اپراتور اول سرویس می‌دهند.

وی افزود: قاعدتا برای آن که آنتن‌دهی سیم‌کارت اعتباری در تمام تهران و بدون مشکل انجام شود، تعداد BTSها باید به سطح 256 مورد رسانده شود.

  • ۸۴/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">