ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران از طریق فیبر نوری به چین متصل می شود

| جمعه, ۲۷ آبان ۱۳۸۴، ۰۷:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - در دیدار وزرای آی سی تی ایران و تاجیکستان دو کشور بر سر اتصال فیبر نوری از طریق خاک افغانستان به توافق رسیدند.
محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه اجلاس جامعه اطلاعاتی در یک جلسه مطبوعاتی با بیان این خبر افزود: از آنجا که تاجیکستان از طریق فیبر نوری به چین متصل است اتصال فیبر نوری تا این کشور فرصت خوبی برای ایران به وجود می آورد تا از طریق چین به شبکه فیبر نوری بین المللی دسترسی یابد.
محمد سلیمانی گفت: تاجیک ها قول داده اند خط فیبر نوری را با هزینه خودشان تا ایالت قندوز افغانستان ایجاد کنند و ما نیز خط فیبر نوری را تا هرات توسعه داده ایم.
وی افزود: طی گفت و گویی نیز با وزیر ارتباطات افغانستان خواستار تسریع در ایجاد فیبر نوری هرات تا قندوز شده ایم و قرار شد ظرف سه ماه آینده باز هم در این باره با دو طرف نشست داشته باشیم.
به گفته سلیمانی افغانستان مناقصه برقراری فیبر نوری هرات تا قندوز را برگزار کرده است.

محمد سلیمانی در این نشست خبری همچنین با اشاره به اینکه در فرصت سه روزه حضور در اجلاس جامعه اطلاعاتی با روسای جمهور و وزرای بیش از 12 کشور دیدار و گفت و گو کرده به تشریح دستاوردهای این نشست ها پرداخت.
وی با بیان این که برقراری ارتباط در حوزه آی سی تی با همسایگان برای ایران بسیار با اهمیت است گفت: در نشستی که با وزیر ارتباطات و مخابرات عراق برگزار شد برای اجرای یک برنامه مشترک در زمینه برقراری ارتباطات زمینی و فیبر نوری بین دو کشور توافق حاصل شد .
به گفته سلیمانی نمایندگان وزارت ارتباطات عراق روز پنجم دسامبر برای ارایه پیشنهاد نهایی خود به ایران می آیند.
وی افزود: در قالب این برنامه مشترک شرکت های ایرانی در مناقصات کشور عراق شرکت خواهند کرد و آنها را در زمینه آموزش و پیمانکاری فعالیت های آی سی تی در عراق فعال می کنند.
وی سپس به نتایج دیدار خود با وزیر ارتباطات ترکیه اشاره کرد و گفت: دو طرف توافق کردند که فضا را به گونه ای ایجاد کنند که مشکلاتی مثل موضوع ترکسل دیگر به وجود نیاید.
وی گفت : ما معتقدیم که ترکسل به دلیل بد عمل کردن متاسفانه فرصت را از دست داده است.

با ترک ها توافق کردیم که در بازارهای دو طرف و در زمینه هایی مثل موبایل، تلفن ثابت، نرم افزار و مدیریت حضور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اتصال از طریق همسایگان به نوعی پشتیبان و بک آپ برای اینترنت ایران محسوب می شود زمینه اعتماد سازی را نیز فراهم می کند.
وی گفت: برنامه این است که از طریق تمامی همسایگان به نحوی به شبکه جهانی متصل شویم.
وی همچنین به مذاکرات خود با دبیرکل اتحادیه جهانی پست اشاره کرد و گفت: در این نشست ما با توجه به داشتن فرودگاه پیام خواستار همکاری اتحادیه جهانی پست در جهت تبدیل شدن به هاب پستی منطقه شدیم که مورد استقبال وی قرار گرفت و قرار شد وی به زودی بازدیدی از فرودگاه پیام و امکانات ایران داشته باشند.
سلیمانی افزود: همچنین توافق شد که اتحادیه جهانی پست در زمینه مکانیزاسیون سیستم پستی ایران نیز کمک فنی تجهیزاتی و نرم افزاری ارایه دهد ضمن اینکه دو طرف مذاکرات اولیه راه اندازی آموزشکده منطقه ای پست در پژوهشکده پست مرکز تحقیقات مخابرات را انجام دادند.

  • ۸۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">