ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران با قدرت در اجلاس WSIS تونس شرکت می‌کند

| پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۴، ۱۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات با قدرت در اجلاس WSIS تونس شرکت خواهد کرد و هیأت رسمی کشورمان نیز 25 نفر هستند.

به گزارش خبرگزاری شهر؛ عبدالمجید ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزارت ICT در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود؛ البته دانشگاهیان، بخش خصوصی و خبرنگاران نیز از کشورمان حضور خواهند داشت و پیشنهاد می‌کنیم بخش خصوصی که توان مالی دارند در این اجلاس حضور یابند.

وی اظهار داشت؛ در اجلاس تونس 51 کشور در حد سران کشور (رییس‌جمهور یا معاون اول)، 68 کشور در سطح وزیر و 42 کشور در سطح هیأت نمایندگی حضور خواهند یافت.

وی مهمترین مبحث در اجلاس WSIS تونس را فراگیر شدن اینترنت عنوان کرد و افزود؛ دغدغه جامعه جهانی این است که اگر تمام فعالیت‌ها و حاکمیت اینترنت در اختیار یک کشور باشد قابل اعتماد نخواهد بود.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ICT تصریح کرد؛ اگر ما می‌خواهیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم باید استانداردهایی را رعایت کرده و بخش خصوصی کشور نیز به توانمندی نسبی دست یابد.

ریاضی افزود؛ در زمینه راهبری اینترنت در سال 2003 رتبه کشور ما 107 و در سال 2004 دارای رتبه 115 بود که مفهومش این است که ما آن حدی که دیگران کار کرده‌اند اقدامی نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد؛ حدود پنج دقیقه در اجلاس WSIS تونس برای سخنرانی معاون اول کشورمان در روز سوم اجلاس وقت گذاشته شده است.

معاون IT وزارت ارتباطات تاکید کرد؛ سه روز قبل از اجلاس کمیته‌های کارشناسی و بحث و تبادل‌نظر برگزار می‌کنیم و جمع‌بندی روز سوم خواهد بود تا بتوانیم مواضع خود را نهایی کرده و در مورد مسایل حاکمیت اینترنت صحبت کنیم.

به گفته وی سند شامل دو بخش است که کمیته‌های مختلف آن را انجام داده‌اند بخش اول سیاسی بوده و به عنوان بیانیه تونس ارایه می‌شود و قسمت دوم سند بخش اجرایی است.

ریاضی بیان داشت؛ در بخش سیاسی سند بحث‌های مهم مربوط به حق توسعه در چهارچوب حقوق بشر ارایه می‌شود که این بخش برای جامعه جهانی به ویژه کشورهای در حال توسعه مهم است.

وی تصریح کرد؛ جلسات هماهنگی با دست‌‌اندرکاران (وزارت امور خارجه، شورای عالی اطلاع‌رسانی و ...) انجام شده است.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات گفت؛ تلاش معاونت IT وزارتخانه این است که نظام هماهنگ در کشور ایجاد شود که از لحاظ سیاست‌گذاری متمرکز و از لحاظ اجرایی غیرمتمرکز باشد و از تمام ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌های کشور استفاده شود.

وی شورای عالی فناوری اطلاعات را بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در کشور پس از مجلس و دولت عنوان کرد که دومین جلسه‌ آن در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

ریاضی خاطرنشان کرد؛ در این مدت نظام ملی IT تدوین شده که به زودی جهت تصویب، تکمیل می‌شود.

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">