ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جدید ترین آمار سایت رسمی Internet World State نشان می دهد ایران با داشتن حدود 32 میلیون نفر کاربر در میان کشورهای خاورمیانه در رتبه اول تعداد کاربران اینترنتی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خاورمیانه با 202 میلیون و 687 هزار نفر جمعیت که بر اساس آخرین داده های سال 2009 محاسبه شده اند در حدود 3.3 درصد از تعداد کاربران کل جهان را به خود اختصاص داده است به بیانی دیگر این قاره 57 میلیون و 425 هزار و 46 کاربر اینترنتی دارد.

از این میان ایران که جمعیت آن تا سال 2009 در حدود 66 میلیون و 429 هزار و 284 نفر تخمین زده شده است 32 میلیون و 200 هزار کاربر اینترنتی را از کل کاربران خاور میانه به خود اختصاص داده است و در واقع پر کاربرترین کشور خاورمیانه تا پایان سال 2009 به شمار می رود.

پس از ایران کشورهایی مانند عربستان با هفت میلیون و 700 هزار کاربر، سوریه با سه میلیون و 656 هزار کاربر و امارات با دو میلیون و 922 هزار کاربر قرار گرفته اند. تعداد کاربران اینترنتی ایران با توجه به آمار ارائه شده توسط این سایت نه تنها تقریبا نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد بلکه 56.1 درصد یعنی بیش از نیمی از کاربران خاورمیانه را نیز تشکیل می دهد.

قاره آسیا یکی از پر کاربرترین قاره های جهان است که به تنهایی 42.2 درصد از کاربران اینترنت در جهان را در خود گنجانده است. پر کاربرترین کشور در این قاره، چین است که به صورت تقریبی 360 میلیون کاربر اینترنتی دارد و عنوان کم کاربرترین کشور همچنان به کشور تیمور تعلق دارد که تنها از هزار و 800 کاربر برخوردار است.

پس از چین، کشورهای ژاپن با 95 میلیون 979 هزار کاربر، هند با 81 میلیون کاربر و کره جنوبی با 37 میلیون و 475 هزار کاربر در رده پر کاربرترین کشورهای آسیا قرار گرفته اند.

  • ۸۸/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">