ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت جایگزین سوئیچینگ سیم مسی می‌شود

| يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: با یکپارچه شدن IP شبکه شرکت مخابرات عملیات سوئیچینگ از مراکز مخابراتی به لایه بالاتری منتقل می‌شود که با تغییر شکل سوئیچ‌های کشور، مراکز مخابراتی تغییرات اساسی خواهند داشت.

بابک تراکمه عضو هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه پیش بینی می‌شود مراکز مخابراتی تا 5 سال آینده با از دست دادن کارایی فعلی خود به سمت تبدیل شدن به دیتاسنتر پیش می‌روند؛ همچنان که بزرگ ترین اپراتورهای مخابراتی دنیا با استفاده از این بستر موجود اکنون یکی از بزرگ‌ترین دارندگان دیتاسنتر هستند، گفت: طبق پروژه ALL IP در شرکت مخابرات ایران (به روزرسانی شبکه مخابرات)، کشور به سه منطقه مخابراتی شامل تهران، خراسان و خوزستان تقسیم‌ شده که یکی از اقدامات این پروژه اجرای معماری IMS است.

IMS پیشرفته ترین معماری شبکه های مخابراتی در جهان است که برای پوشش دادن ظرفیت های بسیار بالا (میلیون ها شماره) طراحی شده و ضمن انعطاف پذیری بسیار بالا این امکان را فراهم می کند که محدوده وسیعی از خدمات نوین ارزش افزوده در اختیار مشترکین شبکه مخابراتی قرار گیرد. بر اساس این معماری، همگرایی بین زیرساخت شبکه های موبایل و ثابت صورت می گیرد که صرفه جویی های هنگفتی را در زیرساخت مخابراتی به همراه خواهد داشت.

تراکمه ادامه داد: در هر 3 منطقه core IMS (مرکز شبکه) ایجاد شده که مجموع شبکه سوئیچ کشور به سمت شبکه IMS هدایت می‌شود و عمل سوئیچینگ در مراکز مخابراتی به یک لایه بالاتر در IMS منتقل می‌شود.

وی گفت: نداشتن مراکز مخابراتی کمی دور از ذهن است زیرا ارتباط مردم با سیم است و سیم باید جایی پیاده شود. اما اینکه مراکز تبدیل به چه خواهند شد روند پیش روی دنیاست که مخابرات ایران نیز قدم در این راه گذاشته و پس از اجرای لایه IP در آینده شکل سوئیچ‌های کشور دیگر قطعا به شکل فعلی نخواهد بود.

عضو هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران ادامه داد: زیرا تمامی پروتکل‌ها از TDM (مالتی پلکس زمانی) به IP تغییر می‌کند و پس از این اتفاق بدون شک مراکز مخابراتی تغییرات اساسی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: تحولات حوزه ICT به‌گونه‌ای است که گاهی 5 سال زیاد و گاهی کم است، اما آماده شدن برای این تحول در نگرش شرکت مخابرات وجود دارد.

به گزارش فارس، تراکمه پیش از این از سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان مخابرات برای ایجاد شاهرگ اصلی دیتای کشور خبر داده و گفته بود: به روزرسانی شبکه شرکت مخابرات ایران آغاز شده و در لایه IP و در لایه انتقال OTN کار بزرگی را برای کل کشور شروع کرده ایم که زیرساخت تمام شبکه های اپراتور رقیب، غیر رقیب، سیار و ثابت خواهد بود و شاهرگ اصلی دیتای کشور به ویژه در شهر و روستاها می شود.

  • ۹۶/۰۵/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">