ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت حیوانات هم از راه رسید

| دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

این روزها اخبار زیادی در مورد از راه رسیدن نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا شنیده می شود، اما محققان از ابداع اینترنت حیوانات هم خبر داده اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، این روزها اخبار زیادی در مورد از راه رسیدن نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا شنیده می شود، اما محققان از ابداع اینترنت حیوانات هم خبر داده اند.

هدف اصلی از این کار تسهیل ردگیری حیوانات در حین سفر و جابجایی در نقاط مختلف کره زمین است.

سازمان ICARUS که یک سازمان تحقیقاتی در ارتباط با حیوانات است قصد دارد به همین طور فرستنده های بسیار کوچکی را بر روی بدن انواع حیوانات نصب کند تا از این طریق بتوان مسیر حرکت حیوانات مختلف را شناسایی کرد.

از سوی دیگر یک آنتن جدید برای ردگیری داده های این فرستنده ها در ایستگاه فضایی بین المللی نصب شده است که می تواند تمامی این اطلاعات را جمع آوری کرده و آنها را برای دانشمندانی که بر روی زمین هستند، ارسال نماید.

در گذشته دانشمندان برای ردگیری و بررسی مسیرهای جابجایی حیوانات چاره ای جز شکار آنها و چسباندن برچسب هایی به این حیوانات نداشتند. محققان سپس چهارپایان و پرندگان را آزاد می کردند و سپس مجددا انها را شکار می کردند تا بتوانند داده های جمع آوری شده را بررسی کنند.

اما از دهه 80 به این سو، دانشمندان از ماهواره ها برای ردگیری حیات وحش استفاده کرده و برچسب های مختلفی را برای جمع آوری علائم رادیویی به کار گرفته اند. استفاده از ابزار ماهواره ای تازه می تواند گامی نو در این زمینه محسوب شود.

کوچک تر شدن فرستنده جدید و افزایش امکانات آن برای ارسال  سریع و ایمن اطلاعات از جمله مزایای اجرای طرح جدید محسوب می شود. در اجرای این طرح دانشگاه های پرینستون، کپنهاگ، ییل و چند دانشگاه دیگر هم همکاری دارند. تامین انرژی فرستنده های یادشده با تابش نور خورشید صورت می گیرد.

  • ۹۷/۰۵/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">