ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت پرسرعت ارزان‌تر می‌شود

| يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات با اشاره به حل اختلافات با شرکت‌های اینترنتی در خصوص قیمت کابل مسی،‌ گفت: از این پس خدمات اینترنت پرسرعت با قیمتی ارزان‌تر ارائه خواهد شد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با فارس گفت: طبق قراردادی که از ابتدا بین شرکت‌های مخابرات ایران و شرکت‌های ارایه کننده PAP) ADSL) ها برقرار بود شرکت‌های PAP مبلغی را به عنوان اجاره سیم مسی به شرکت مخابرات ایران پرداخت می‌کردند که از یک سال پیش و در اواخر سال 86 با مطرح شدن مسئله کاهش قیمت اینترنت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت هزینه ارایه اینترنت به مردم را کاهش دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد با توجه به صورت‌حساب‌های ارسال شده شرکت‌های PAP از طرف شرکت‌های مخابرات استانی بابت هزینه اجاره سیم مسی برای شرکت‌های PAP صورت حساب صادر شود.

مدیرعامل شرکت‌ مخابرات ایران افزود: بر این اساس قرار شد حداقل 2 هزار تومان قیمت ارایه اینترنت به مردم کاهش پیدا کند و به علت اینکه این مقدار کاهش قیمت برای شرکت مخابرات محسوس نبود مکاتباتی بین ریاست مجمع مخابرات و کمیسیون تنظیم مقررات برای اخذ تصمیم نهایی صورت گرفت.

فیضی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه رگولاتوری تعدادی از شرکت‌های PAP مدعی بودند که بابت اجاره سیم مسی مبلغ هزار تومان از مشتریان دریافت کردند و مخابرات باید با تبعیت از مصوبه رگولاتوری اجاره ماهانه این سیم را هزار تومان از PAP ها دریافت کند که در این رابطه یکی از شرکت‌های ارایه دهنده سرویس علیه مخابرات استان تهران و مخابرات ایران شکایتی طرح کرد.

وی گفت: نهایتا با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مقرر شد شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت، اجاره ماهانه خود را به میزانی که از مردم دریافت کرده‌اند به مخابرات پرداخت کنند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر شرکت‌هایی که از مشتریان هزار تومان دریافت کرده‌اند اجاره ماهانه کابل خود را هزار تومان و شرکت‌هایی که 3 هزار تومان دریافت کرده‌اند اجاره ماهانه خود را 3 هزار تومان به مخابرات بپردازند.

فیضی خاطرنشان کرد: تائید صحت این مطالب که چه شرکتی، در چه تاریخی، از چه تعداد مشتری چه مبلغی را بابت اجاره سیم مسی دریافت کرده است برعهده سازمان تنظیم مقررات است.

به گزارش فارس، این مصوبه در اوایل ماه جاری با حضور مدیران عامل شرکت مخابرات ایران در شعبه بازپرسی و دادگستری تهران حل و فصل شد و پسیان، مدیر عامل شرکت «صبا نت‌» که از شرکت مخابرات درباره دریافت هزینه اضافی شکایت کرده بود پس از پایان این کش و قوس چند ماهه گفت، امیدوار است با بازگشت این حق به مردم، و کاهش واقعی قیمت خدمات اینترنت، قدم کوچکی در راه توسعه فناوری اطلاعات ایران برداشته باشد.

  • ۸۸/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">