ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عباس زندباف - به گزارش گروه گارتنر، اینترنت چیزها (چیزترنت) دارد باعث می‌شود بسیاری از سازندگان این چیزها به نرم‌افزارسازی هم روی بیاورند؛ کاری که به راهکارهای مدیریت صدور امتیاز بهره‌برداری نیاز دارد. راهبردپردازان تولید فرآورده‌ها با انتقال ارزش فرآورده از سخت‌افزار به نرم‌افزاری که در افزاره اجرا می‌شود و به‌کارگیری راهبرد مناسب صدور امتیاز بهره‌برداری می‌توانند قابلیت کسب درآمد را به حداکثر برسانند.

لاوری ورستر، مدیر تحقیقات گروه گارتنر می‌گوید: چیزترنت نوع جدیدی از نرم‌افزارسازان پدید می‌آورد که برایشان مدیریت صدور امتیاز، اهمیت حیاتی در حفاظت و متمایزسازی فرآورده‌‌هایشان دارد. پیش‌بینی می‌کنیم اگر تا سال 2020 نتوانند سامانه‌ مدیریت صدور امتیاز بهره‌برداری را راه‌‌اندازی کنند، درآمدی که می‌توانند از نرم‌افزار اتصال افزاره‌هایشان به چیزترنت به دست آورند 20 درصد افت کند.

مشکل این است که بسیاری از سازندگان چیزها هنوز در فرآورده‌ها، ذهنیت جعبه‌ای دارند و به فرصت‌های درآمدافزایی گنجاندن نرم‌‌افزار و برنامه‌ کاربردی تحت نظارت سازوکارهای صدور امتیاز بهره‌برداری توجه ندارند. بیشترشان برای نخستین بار است که نرم‌افزار ارایه می‌کنند و اکنون با ظهور چیزترنت می‌توانند از مجموعه‌ افزاره‌ها و نرم‌افزارها پول در بیاورند. چیزترنت برای چنین تولیدکنندگانی فرصت چشمگیری در بازار است، به‌طوری که می‌توانند درآمدهایشان را افزایش دهند و میلیاردها دلار ارزش افزوده ایجاد کنند. برای مثال، اگر بتوانند بابت 25 میلیارد و اندی چیز که در بازار وجود دارد به‌طور متوسط برای نرم‌افزار هر کدام‌شان پنج دلار سود کنند، حدود 130 میلیارد دلار درآمدافزایی خواهند داشت.

در آینده‌ای قابل پیش‌بینی، چیزترنت کسب‌وکار بسیاری از افزاره‌سازان را متحول خواهد ساخت و به آنها امکان خواهد داد با نرم‌افزارهایی که روی افزاره‌هایشان نصب می‌کنند محصول و راهکارهای پیشنهادی‌شان را متمایز کنند. افزاره‌سازان هم مانند نرم‌افزارسازان سنتی باید از مالکیت معنوی خود بر این برنامه‌های کاربردی حفاظت کنند و این با سامانه‌ مدیریت صدور امتیاز بهره‌برداری میسر می‌شود که بر دسترسی به افزاره‌های متصل به اینترنت و کارکردها و قابلیت‌های‌شان نظارت می‌کند و همچنین قیمت‌گذاری و بسته‌بندی انعطاف‌پذیر را میسر می‌کند تا سازندگان بتوانند قابلیت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های محصول را بسته‌بندی کنند، پرداخت‌ها تضمین شود، مسیرهای تاییدشده‌ای برای ارتقا وجود داشته باشد و درآمدهای جدیدی ایجاد شود.

ورستر می‌گوید: افزاره‌سازان می‌توانند با در اختیار‌گرفتن عاملیت محصول و امکانات و ظرفیت‌های افزارهای متصل به اینترنت با توسل به صدور انعطاف‌پذیر گواهی بهره‌برداری به شکل بهتری در بازارهای کنونی و آینده رقابت کنند. همچنین می‌توانند با محصولات جدید، ترکیبات جدید امکانات و بهسازی‌های محصولات به‌طور سریع‌تری وارد بازار شوند. در ضمن پیکربندی‌هایی که تحت اختیار نرم‌افزار باشد، انعطاف‌پذیری بیشتری در منطقه‌ای‌سازی پیشنهادها و تدوین راهکار برای بازارهای مشخص در اختیار سازندگان می‌گذارد. در کل هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و قابلیت سازندگان برای شخصی‌سازی و منطقه‌ای‌سازی محصولات افزایش می‌یابد.

  • ۹۴/۰۹/۰۳

اینترنت چیزها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">