ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باج 150 میلیارد تومانی مخابرات از مردم

| يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

به رغم کیفیت اسفبار شبکه تلفن‌ همراه ایران، شرکت دولتی ارتباطات سیار، سالانه بیش از 150 میلیارد تومان از مشترکان خود، علاوه بر هزینه استفاده از تلفن همراه دریافت می‌کند.
یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با «بازتاب» ضمن بیان این مطلب افزود: به رغم کیفیت بسیار پایین شبکه تلفن همراه ایران، شرکت مخابرات از هر مشترک تلفن همراه در هر فیش، حدود 43 هزار ریال بابت هزینه‌های غیرعملکردی دریافت می‌کند که این مبلغ، علاوه بر کارکرد تلفن همراه و مالیات متعلقه به آن است.
این کارشناس افزود: با احتساب بیش از شش میلیون مشترک تلفن همراه، مبلغ یادشده، سالانه بالغ بر 150میلیارد تومان می‌شود که به این مبلغ هنگفت، نمی‌توان هیچ عنوانی جز گرفتن باج از مردم، آن هم به دلیل استفاده از شبکه پراختلال تلفن همراه، نهاد.
وی ادامه داد: مبلغ مذکور علاوه بر سود سرشار ناشی از ودیعه تلفن همراه مشترکان است، چراکه با احتساب ودیعه سپرده‌شده حدود هفتاد میلیون مشترک و متقاضی تلفن همراه و سود 20 درصد سالانه آن، درآمدی حدود هفتصد میلیارد تومان نیز ناشی از سود ودیعه‌ها عاید مخابرات می‌شود.
این کارشناس تأکید کرد: این در حالی است که در سراسر دنیا، نه تنها ودیعه و هزینه غیرعملکردی از متقاضیان تلفن همراه دریافت نمی‌شود، بلکه رقابت شدیدی نیز برای ارائه خدمات بیشتر به مشترکان وجود دارد.
وی ادامه داد: این هزینه سنگین، در حالی از مشترکان به اجبار دریافت می‌شود که کیفیت شبکه تلفن همراه ایران از نظر شاخص‌های جهانی چون ضریب انسداد، دست‌کم سی برابر نازل‌تر از استانداردهای جهانی است.
وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد، زمینگیر کردن پروژه اپراتور دوم تلفن همراه، از جمله اقداماتی بود که مافیای مخابرات برای جلوگیری از شکستن انحصار و شرایط ناهنجار ایجادشده از سوی مونوپول مخابراتی برای شهروندان ایرانی انجام داده است.

  • ۸۴/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">