ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازار امروز خودرو شاهد انتشار قیمت‌ها در سایت‌های فروش خودرو است این در حالی است که پیش از این، این سایتها به خاطر ایجاد التهاب در بازار خودرو و انتشار قیمت‌های غیرواقعی از انتشار آگهی آن هم به همراه مبلغ خودرو ممنوع بودند.

به گزارش تسنیم، بازار امروز قیمت خودرو همچنان شاهد نوسانات قیمتی در انواع محصولات داخلی است. فعالان بازار دلیل این موضوع را افزایش قیمت تعدادی از محصولات شرکت‌های خودروسازی و عرضه محدود برخی محصولات به بازار می‌دانند. علاوه بر این بازار امروز خودرو شاهد انتشار قیمت‌ها در سایت‌های فروش خودرو است به نحوی که بعضاً در برخی از آگهی های فروش برای پراید 111 که در بازار 46 تا 48 میلیون تومان قیمت گذاری شده رقم های 50 تا  51 میلیون تومانی منتشر می‌شود که این همین امر التهابات بازار را افزایش داده است.

پیش از این این سایتها به خاطر ایجاد التهاب در بازار خودرو و انتشار قیمت‌های غیرواقعی از انتشار آگهی آن هم به همراه مبلغ خودرو ممنوع بودند اما امروز این ممنوعیت برداشته شده و به راحتی در انواع محصولات قیمت‌های سلیقه‌ای منتشر می‌شود. همین موضوع عاملی شده تا بازار خودرو شاهد افزایش غیرمعقول قیمت‌ها در انواع خودروها باشد.

 

در همین رابطه:

هشدار نسبت به بازگشت قیمت به آگهی‌های مسکن در فضای مجازی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران نسبت به بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش و اجاره مسکن در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی هشدار داد.

مصطفی قلی خسروی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: قیمت‌های مسکن در مناطق مختلفی از پایتخت در حال کاهش است و در این بین باید با هر نوع سوداگری در فضای مجازی که می‌تواند تاثیری در بازگشت قیمت‌ها داشته باشد، برخورد کرد.

وی با بیان اینکه دفاتر املاکی از مناطق تهران گزارش های نسبتا خوبی از کاهش قیمت‌ها ارائه می کنند، گفت: در حالی که بازار مسکن رو به کاهش قیمت ها در حرکت است نباید شاهد فعالیت دوباره سایت‌های خرید و فروش و قیمت گذاری آنها در فضای مجازی باشیم.

قلی خسروی اضافه کرد: برای مثال هم اکنون شاهد کاهش دو میلیون تومانی هر مترمربع خانه در منطقه ۳ تهران هستیم البته که این رقم کاهش معقول نیست و انتظار ما از بازار مسکن در فصل رکود کاهش حداقل ۳۰ درصدی قیمت ها است اما در این بین اگر مجددا قیمت‌ها به آگهی های اینترنتی بازگردد روی روند کاهشی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

قلی خسروی با بیان اینکه دو ماهی می شود با سیاست های کنترل بازار ارز و اظهارات وزیر راه و شهرسازی و همچنین برنامه تولید مسکن شاهد توقف رشد قیمت مسکن هستیم، گفت: اپلیکشین های مجازی نباید تشنج بازار را افزیش دهند.

وی گفت: در ماههای پایانی سال گذشته فضای خرید و فروش در فضای مجازی این گونه بود که مثلا فردی که خانه خود را متری ۷ میلیون تومان هم نمی توانست بفروشد ۹ میلیون تومان آگهی می کرد و همسایه طبقه بالایی یا این استدلال که خدا رو شکر خانه خود را قبل تر نفروخته است متری ۱۱ میلیون آگهی می‌کرد و این زنجیریه غلط ادامه داشت.

به گفته قلی خسروی برخی سودجویان نیز در فضای مجازی به اسم کارآفرینی و در راستای سیاست های حمایت از شرکت های دانش بنیان دست به راه اندازی سایت های مجازی می زنند.

وی گفت: مردم بهتر است به مشاوران املاک اعتماد کنند.

از ۱۱ اردیبهشت که به دستور دادستانی و اعمال قانون از سوی پلیس فتا، قیمت مسکن و خودرو از روی اپلیکیشن‌های موبایلی و سایت‌های آگهی‌های اینترنتی برداشته شد تا هفته گذشته هیچ یک از این سایت‌ها به درج مجدد قیمت مسکن اقدام نکرده‌اند. اما چند روزی می شود که شاهد بازگشت قیمت ها به این سایت ها هستیم.

پیشتر و در جلساتی که نمایندگان پلتفرم‌ها با دادستانی و نمایندگان اتحادیه مشاوران املاک داشته اند، قرار شد از بانک اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن به عنوان ملاک و معیار تعیین نرخ مسکن استفاده شود تا قیمت‌ها بر مبنای آن در آگهی‌های فروش مندرج در اپلیکیشن‌ها درج شود.

جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی چند روز پیش گفت: هدف دادستانی این بود که حذف قیمت از آگهی‌ها راهکار موقت باشد تا اینکه در این بازه زمانی، یک مرجع برای تعیین قیمت‌ها مشخص شود.

از نظر وی در صورتی‌که پلتفرم‌ها قیمت سقف و کف داشته باشند، این قابلیت را دارند که تنظیم‌کننده‌ بازار شوند. با این حال، عملا سازمان یا نهادی حاضر نیست در زمینه ارائه قیمت به پلتفرم‌های آگهی، با آنها همکاری کند.

 

بازگشت قیمت به آگهی‌سایت‌ها تبعات منفی در بازار دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: بازگشت قیمت در سایت‌های انتشار آگهی  می‌تواند تبعات منفی در بازار داشته باشد؛ چرا که دست دلالان و سودجویان را در بازار باز خواهد شد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت ‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش یک تا سه میلیون تومانی قیمت ایران خودرو در بازار خبرداد و اظهار کرد: این موضوع به عرضه کم در بازار برمی گردد چرا که همین امر می‌تواند تاثیر خود را در بازار داشته باشد.

وی در ادامه از بازگشت قیمت‌ها به سایت های انتشار آگهی‌های خرید و فروش خودرو خبر داد و گفت: این بازگشت، می‌تواند تبعات منفی در بازار داشته باشد چرا که می‌تواند دست دلالان و سودجویان را در بازار باز کند.

بیشتر بخوانید: آرامش به بازار خودرو برمی گردد 

موتمنی معتقد است فضای مجازی به نوبه خود می‌تواند مثبت باشد، اما باید طبق قوانین نظام صنفی اجازه کسب برای آگهی پیش برود چرا که در غیر این صورت  افراد دچار مشکل می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در ادامه از قیمت خودرو‌های قطعات مونتاژی و داخلی در بازار خبرداد و اظهار کرد: سمند ۷۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۷۴ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۷۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۸۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۹۳ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۵۲ میلیون تومان، تیبا هاچبک ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ساینا ۵۸ میلیون تومان، سراتو سایپا ۲۹۲ میلیون تومان، مزدا ۳۹۰ میلیون تومان، چانگان ۱۷۰ میلیون تومان است.

موتمنی در ادامه از کاهش ۲ میلیون تومانی پراید ۱۱۱ خبر داد و گفت: امروز قیمت این محصول به ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده، اما بقیه محصولات ثبات قیمت را در بازار تجربه کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">