ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازگشت طرح‌ها با نام‌های جدید

| يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - با آغاز به کار دولت نخست روحانی، طرح‌ها و پروژه‌های زیادی از سوی دولتمردان و وزرا با عباراتی همچون "ناکارآمد" کنار گذاشته شدند.

برای مثال عباس آخوندی، وزیر اسبق راه، طرح مسکن مهر را "مزخرف" خواند و آن را کنار گذاشت. زنگنه وزیر فعلی نفت، پروژه کارت سوخت را از دستور کار خارج کرد. نعمت‌زاده، وزیر اسبق صمت نیز طرح‌های بسیاری همچون طرح شبنم و تولید گوشی را کنار گذاشت. یا در نمونه‌ای دیگر بحث حذف کد رهگیری در معاملات مسکن در ابتدای دولت حذف شد.
اینک اما با گذشت بیش از 6 سال از آغاز به کار دولت و نزدیک شدن به واپسین روزهای کاری‌اش، این طرح‌ها و پروژه‌ها با نام‌های سابق یا عناوین جدید در حال رجعت هستند؛ مسکن مهر،‌ به مسکن ملی تغییر نام داد و ظاهرا در دستور کار قرار گرفته است،‌ پروژه کارت سوخت پس از 6 سال دوباره با همان نام احیا شد. طرح شبنم این بار با نام شناسه کالا، در حال احیاشدن است. تولید گوشی هم دوباره در دستور کار قرار گرفته است. طرح کد رهگیری هم بازگشته و اتفاقا به بخش‌های دیگر نیز تسری یافته است.
اما این که چرا چنین شد؟ چه کسانی باید پاسخگو باشند؟ و چه هزینه‌ای بابت این تصمیم‌ها و رفت‌وبرگشت‌ها به کشور وارد شده است، پرسش‌هایی است که دریافت پاسخ آن از توان و دایره اختیارات رسانه‌ها خارج است و بیش از این نمی‌توان کاری کرد. البته انتظار ورود نهاد خاصی هم برای بررسی دلایل این رفت و برگشت‌ها نیست و مدتی است که همه نظاره‌گر شده‌اند.

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۸/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">