بازی رایانهای پیشگیری از اعتیاد تولید میشود
سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نقش ابزارهای چند رسانهای مانند بازیهای رایانهای در آموزش پیشیگری از اعتیاد به انواع مواد مخدر میان قشر کودک و نوجوان، از تولید نخستین بازی رایانهای با رویکرد پیشگیری از اعتیاد توسط این سازمان خبر داد.
به گزارش بنیاد ملی بازیهای رایانهای، 'احمد اسفندیاری' در ابن باره افزود: ایده تولید این بازی حدود پنج ماه پیش ارایه شد که از سوی سازمان بهزیستی مورد استقبال قرار گرفت.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: علت اصلی روی آوردن به بازیهای رایانهای برای ارایه آموزشهای مربوط به پیشگیری از اعتیاد به قشر کودکان و نوجوان، احساس جای خالی این موضوع در عرصه بازیهای رایانهای بود.
این مقام سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در این بازی به بحث پیشگیری از اعتیاد در قالب رویکرد مهارتهای زندگی پرداخته شده است.
اسفندیاری تصریح کرد: برای ساخت این بازی با سازمانها و نهادهای مختلف مانند بنیاد ملی بازیهای رایانهای، کانون پرورش فکری کودکان و ستاد مبارزه با مواد مخدر رایزنی صورت گرفت و در نهایت تصمیم به تولید بازی گرفته شد.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه این بازی در راستای پیشگیری از اعتیاد مانند روی آرودن نوجوانان به دخانیات تولید میشود، افزود: در این بازی مواد مخدر به تصویر کشیده نمیشود بلکه مهارتهای زندگی بصورت غیرمستقیم به قشر کودک و نوجوان آموزش داده میشود تا دچار اعتیاد نشوند.
این مقام مسوول سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه قرارداد آغاز تولید با موسسه سازنده منعقد شده است، گفت: این موسسه با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای انتخاب شده و تاکنون بیشترین همکاری را با بنیاد ملی بازیهای رایانهای داشته است.
اسفندیاری تصریح کرد: تاکنون سه جلسه درباره این بازی برگزار شده است که در این جلسات نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چند تن از کارشناسان و نماینده موسسهای که کار تولید را برعهده دارد، حضور داشتهاند.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: وقتی قرار است یک چیزی از قشر کودک و نوجوان گرفته شود، باید جایگزینی برای آن پیدا کرد که امروزه بازیهای رایانهای به دلیل جذابیت زیاد و برخی ظرافتها، بهترین جایگزین است.
اسفندیاری ادامه داد: سنین 9 تا 12 سالگی مرزی است که نوجوانان به سیگار روی میآورند و ما در این بازی قصد داریم با ارایه برخی مهارتها از این مساله جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز داستان بازی مشخص نیست، گفت: هنوز فانتزی و یا واقعگرایانه بودن داستان مشخص نشده است.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه این کار نخستین تجربه سازمان بهزیستی کشور در عرصه بازیهای رایانهای محسوب میشود، این سازمان برای همکاری و تعامل با نهادهای فرهنگی ذیربط به ویژه بنیاد ملی بازیهای رایانهای که با چالشها و فرصتهای این عرصه آشنا است، آمادگی کامل دارد.
اسفندیاری با بیان اینکه راهاندازی جشنواره مستقل و تخصصی بازیهای رایانه ای با توجه به مخاطب گسترده این حوزه اجتناب ناپذیر است، گفت: باید عرصهای برای معرفی تولیدات داخلی و شناسایی آثار مفید خارجی باشد و این مهم تنها در قالب رویداد رقابتی و معتبر امکان پذیر است.
- ۸۹/۰۷/۳۰