ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هکرهایی ناشناس توانستند پس از هک صفحه رسمی فیسبوک ناوشکن جنگی USS Kidd نیروی دریایی ارتش آمریکا، ساعت ها در آن به صورت زنده مشغول بازی Age of Empiresشوند.
به گزارش سایبربان؛ صفحه رسمی فیسبوک ناوشکن جنگی نیروی دریایی ارتش آمریکا به نام USS Kidd هک شده و مهاجمین با در دست گرفتن این صفحه اقدام به پخش بازی Age of Empires یا همان عصر فرمانروایان در آن کردند.

عصر فرمانروایان یک بازی استراتژیک چند نفره آنلاین است که گیمرها در آن با ساخت خانه، معامله و جنگ در عصر حجر به سوی آینده حرکت می کنند. 

این رویداد اولین بار توسط پایگاه خبری نظامی Task&Purpse گزارش شد. این پایگاه خبری مدعی شد صفحه فیسبوک USS Kidd روز یکشنبه تحت کنترل هکرها درآمده است. هکرها با کامنت ‘Hahahahah’ حدود 4 ساعت مشغول بازی نام برده شدند. 5 پخش زنده دیگر از این بازی نیز در صفحه پخش شد. 

پست این بازی بازدید و کامنت های جالب زیادی را در پی داشت. 

سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز هک صفحه رسمی فیسبوک ناوشکن جنگی USS Kidd را تایید کرد. وی مدعی شد که دسترسی به این پیج توسط فیسبوک ایمن سازی شده است.

طبق گفته محققین این رویداد جالب و فان نگرانی های امنیتی زیادی را به دنبال داشته است. تصور کنید! نیروی دریایی آمریکا کنترل صفحه را از دست داد و به جز تماشای بازی کاری از دست آن ها بر نمی آمد. مقامات آمریکایی معتقدند که به خطر افتادن صفحه رسمی فیسبوک می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. 

به دست گرفتن کنترل حساب های شبکه اجتماعی فعالیت محبوبی برای مهاجمین سایبری به حساب می آید. به عنوان مثال بدافزاری به نام CopperStealer اخیرا حساب های اینستاگرام و فیسبوک و همچنین داده های احراز هویت اپل، آمازون، بینگ، گوگل، پی پال، توئیتر و Tumblr را مورد هدف سایبری قرار داده است. 

مهاجمین می توانند با این کار حملات بروت فورس و فیشینگ متعددی را پی ریزی کنند. 

  • ۰۰/۰۷/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">