ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
رؤیایی دسترسی به اینترنت پرسرعت در دورافتاده ترین نقاط زمین با ابتکار گوگل در اندونزی آغاز شد.

غول فناوری دنیا مناطق دورافتاده اندونزی را برای آغاز یک تلاش بی سابقه در عرصه توسعه ارتباطات جهانی آغاز کرده است. در این پروژه از بالن های مملو از گاز هلیوم که با دکل های مخابراتی و زمینی اندونزی در ارتباط هستند برای دسترسی مردم این کشور در دورافتاده ترین نقاط استفاده می شود.

گوگل از به هوا فرستادن ۳۰۰ بالن هلیومی به آسمان سراسر زمین در آینده نزدیک خبر داده است. این بالن ها تا ارتفاع ۲۰ کیلومتری زمین یعنی جایی که به آن «لایه استراتوسفر» گفته می شود و تحولات جوی نظیر بارش باران و برف در آن دیده نمی شود اوج می گیرند.

هر یک از این بالن ها محدوده ای به قطر ۴۰ کیلومتر را پوشش می دهد و در سایه عملکرد آنها مردم نواحی دورافتاده به اینترنت پرسرعت نسل چهار (۴G) دسترسی خواهند داشت.

گوگل این پروژه را از اندونزی آغاز کرده و در نظر دارد به زودی آن را در سراسر جهان توسعه دهد.

به گزارش مهر به عقیده کاشناسان هدف گوگل و فیس بوک (که این شرکت هم پروژه مشابهی را دنبال می کند) دسترسی هرچه بیشتر مردم جهان به اینترنت و در نهایت توسعه بازار خود و کسب درآمدهای بیشتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">