ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر بانک رسانه‌های دیجیتال کشور گفت: بانک اطلاعات جامع رسانه‌های دیجیتال ایران همزمان با برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال آغاز به کار کرد.

ابوالقاسم حبیبی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: این بانک بنا به ضرورتی که در حوزه کسب آمار و اطلاعات نسبتاً دقیق از فعالان و محصولات حوزه رسانه‌‌های دیجیتال وجود داشت راه‌اندازی شد؛ زیرا برای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، سازمان‌دهی و حمایت در این حوزه در ابتدا باید آمار محصولات و تولید‌کنندگان آن در کشور وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: ‌بانک اطلاعات جامع رسانه‌های دیجیتال ایران با هدف اطلاع‌رسانی یکپارچه در خصوص تولید‌کنندگان حوزه رسانه‌های دیجیتال اعم از سخت‌افزار، نرم‌افزار‌، خدمات و همچنین معرفی محصولات تولید شده در این حوزه راه‌اندازی شده است.

حبیبی ادامه داد: از آن‌جایی که شاید بعضی‌ها بگویند سخت‌افزار و نرم‌افزار رسانه نیستند باید بگوییم مفهوم رسانه در فناوری اطلاعات و ارتباطات که همان IT‌ باشد متفاوت با آن چیزی است که در گذشته بوده است؛ در گذشته رسانه در چند گزینه تعریف می‌شد که شامل تلویزیون، روزنامه و مجله بود؛ ولی امروز با روی کار آمدن فناوری اطلاعات و ارتباطات سایت‌ها، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای‌، واقعیت‌های مجازی، بازی‌های کامپیوتری، تلفن همراه و غیره نیز به عنوان رسانه شناخته می‌شوند.

مدیر بانک رسانه‌های دیجیتال کشور گفت: هر چیزی که به نوعی حامل یک پیام باشد و از ابزار دیجیتال استفاده کند به عنوان رسانه دیجیتال از آن یاد می‌کنیم بنا بر همین تعریف بانک اطلاعات جامع رسانه‌های دیجیتال ایران را سیاست‌گذاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این بانک بخش‌های پایگاه‌های اینترنتی، نرم‌افزار با 18زیرمجموعه، سخت‌افزار با 10 زیرمجموعه‌ و محتوا در 39 زیرمجموعه در دو بخش کاربردی و موضوعی تقسیم‌بندی شده است.

حبیبی ادامه داد:‌ بعد از تمام شدن نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال 86 به ضرورت وجود بانک اطلاعات جامع رسانه‌های دیجیتال پی بردیم.

وی با اشاره به قابلیت‌های این بانک با اشاره به این‌که حدود 7 هزار رکورد اطلاعات در آن وجود دارد، گفت: همچنین‌ بالغ بر 4 هزار و 800 شرکت و مؤسسه تولید‌کننده محصولات رسانه دیجیتال در بانک موجود بوده و تعداد زیادی محصول تولید شده در این بانک معرفی شده است.

حبیبی تصریح کرد: فعالان حوزه رسانه دیجیتال اعم از حقیقی و حقوقی می‌توانند به صورت رایگان شرکت و محصول خود را در این بانک معرفی کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این بانک گفت: بخش پرسش و پاسخ بانک اطلاعات جامع رسانه‌های دیجیتال کشور در دست اقدام و راه‌اندازی است. همچنین فروشگاه مرکزی تولیدات رسانه‌های دیجیتال و مباحث نظری و علمی شامل مقالات، تالار گفتمان و برگزاری نشست‌ها به زودی راه‌اندازی می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی بخش مشاوره IT که هم‌اکنون در کشور وجود ندارد‌ در دست اقدام بوده و قرار است مشاوره رایگان نیز در این بخش عرضه شود که بیش از 60 درصد کار آنجام شده و به زودی تمامی خدمات در این حوزه به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

در پایان گفت: علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به آدرس سایت به نشانی www.emediadb.ir مراجعه کنند.

  • ۸۷/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">