ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به اعتقاد استاد دانشگاه صنعتی شریف، تصدی‌گری بخش دولتی در جامعه‌ی اطلاعاتی باید کمرنگ تر شود‌، چرا که تحقق اهداف این جامعه به تعامل میان دولت ، جامعه‌ی مدنی و بخش خصوصی نیازمند است .
دکتر «سیاوش شهشهانی» در گفت‌وگو(ایسنا)، درباره‌ی حضور ایران در اجلاس WSIS تونس اظهار داشت: برای حضور موثر در اجلاس جامعه‌ی اطلاعاتی تونس باید تمامی‌نهادهای درگیر مانند دولت ، جامعه‌ی مدنی وبخش خصوصی در ایران به طورفعال در این زمینه نقش داشته باشند.
به عقیده‌ی وی، باید تصدی‌گری دولت در حوزه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی کمرنگ تر شود ، چرا که جامعه‌ی اطلاعاتی ، جامعه‌ای است که در آن گردش آزادانه‌ی اطلاعات و حق دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات ، به وقوع می‌پیوند، بنابر این حضور دولت‌ ما در این عرصه سبب به وجود آمدن محدودیت‌ها و انحصار در این حوزه می‌شود ، و به اصل آزادی در این جامعه صدمه می‌زند .
دکتر شهشهانی ، با اشاره به این که در ایران نمایندگان دولتی آن هم یک بخش خاص ، تولی‌گری جامعه‌ی اطلاعاتی را بر عهده گرفتند ، تصریح کرد: برای تحقق اهداف جامعه‌ی اطلاعاتی باید تمامی‌گروه‌ها و عامه‌ی جامعه با یکدیگر تعامل داشته باشند وتنها یک بخش دولتی نمی‌تواند زمینه‌ی لازم برای تحقق جامعه‌ی اطلاعاتی را فراهم کند.
وی افزود: این‌که یک نهاد فرابخشی ، نظارت کلی بر پیاده سازی اهداف و تعهدات اعلام شده در WSIS را بر عهده داشته باشد ، امری ضروری است اما دخالت در سطوح اجرای آن نمی‌تواند ما را در رسیدن به این اهداف یاری کند.
دکتر شهشهانی در پایان خاطر نشان کرد: نسل جوان ایران با پتانسیل‌های بالا در فراگیری تکنولوژی نوین ارتباطی و اطلاعاتی و تمایل بسیار در حرکت به سوی جامعه‌ی اطلاعاتی می توانند در این مسیر گام های موثری بردارند، بنابر این الویت برنامه‌ی کشور باید در توانمند‌سازی وحضور فعال جوانان در این حوزه باشند .

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">