ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با استاندارد سازی هراسی از محصولات چینی نداریم

| چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات گفت: اگر دولت واردات تجهیزات الکترونیکی را استاندارد کند، دیگر تولیدکنندگان فناوری اطلاعات هراسی از محصولات چینی و کره‌ای نخواهند داشت.

"محمد حسین محبی" در گفت و گو با خبرنگار موج، در حاشیه بازدید از کارخانه‌ پروبیت ‬گفت: تنها استانداردی که وجود دارد متعلق به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک است که این استاندارد نیز اجباری نیست.

وی اظهار داشت: ما از دولت تقاضا داریم که واردات قطعات ‪ IT‬را الزاما تابع استاندارد کند تا زمانی که کسی ناگزیر برای استانداردسازی محصولات خود و یا واردات ‪ IT‬نشود، اقدام به این کار نمی‌کند.

وی ادامه داد: باید با هماهنگی مرکز تحقیقاتی و صنعتی استاندارد، استانداردسازی محصولات فناوری اطلاعات انجام شود.

رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات در مورد صادرات تولیدات فناوری اطلاعات گفت: در سال ‪ ۸۰‬و ‪ ،۸۱‬دو میلیون و ‪ ۳۵۰‬هزار دلار صادرات به کشورهای سنگال، امارات و اوکراین داشتیم.

وی افزود: اما آمار غیر رسمی نشان می‌دهد که تا سال ‪ ۸۳‬حدود ‪ ۶‬میلیون صادرات محصولات ‪ IT‬انجام شده است.

وی در مورد آمار استفاده سالیانه رایانه در کشور گفت: آمار رسمی وزارت صنایع نشان‌دهنده این است که یک میلیون و ‪ ۳۵۰‬هزار دستگاه رایانه استفاده می‌شود و استفاده بیش از یک میلیون و ‪ ۸۰۰‬هزار رایانه در سال نیز اعلام آمارهای غیر رسمی است.

محبی اظهار داشت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی محصولات فناوری اطلاعات این است که موارد اولیه را به دو برابر قیمت تهیه می‌کنند و کمتر از ‪۵‬ درصد از مواد اولیه از کشور کره، ‪ ۵‬درصد از بخش دولتی و ‪ ۹۰‬درصد را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم.

رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات گفت: محصولات فناوری اطلاعات ساخت داخل کشور از هیچگونه استانداردی تبعیت نمی کنند.

  • ۸۵/۰۳/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">