ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با قدرت قانونی متولی تمام امورIT هستیم

| شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۸۴، ۰۷:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

شورای عالی فناوری اطلاعات با قدرت قانونی که دارد ، در حال حاضر متولی تمام امور فناوری اطلاعات در کشور است.
مهندس عبدالمجید ریاضی ، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و معاون فناوری اطلاعات وزارت ICT ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تشریح برنامه‌‏های شورای عالی فناوری اطلاعات ، اظهار داشت: این شورا به منظور ایجاد انسجام در راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در کشور به وجود آمده است.

وی ، گفت: توسعه فناوری اطلاعات نیازمند مدیریت و سیاست‌‏گذاری‌‏های کلان در کشور است که طبق قانونی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده ، وزارت ICT مسئول توسعه فناوری اطلاعات در کشور شده است.

مهندس ریاضی ، افزود: طبق این قانون باید شورای عالی فناوری اطلاعات به ریاست رییس جمهوری تشکیل می‌‏شد که در حال حاضر این اقدام انجام شد.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ، با بیان این که سیاست‌‏گذاری‌‏ها و تصمیم‌‏گیری‌‏ها در این شورا با حضور رییس جمهوردر انجام می‌‏شود، یادآور شد: تصمیمات این شورا برای همه دستگاه‌‏های دیگر در کشور لازم الاجرا است.

مهندس ریاضی ، یکی از اهداف تشکیل این شورا را متمرکز شدن در مسایل تصمیم‌‏گیری دانست و خاطر نشان کرد: صرفه‌‏جویی در هزینه ها و ارتقاء کیفیت کار و عملکرد دستگاه‌‏ها با تشکیل این شورا به وجود خواهد آمد.

وی ، با بیان این که تاکنون نهادهای مختلفی نظیر شورای عالی اطلاع رسانی ،‌‏انجمن‌‏های انفورماتیک و نظام صنفی رایانه‌‏ای عملکرد مرتبطی در رابطه با بحث فناوری اطلاعات در کشور داشته‌‏اند، تصریح کرد: شورای عالی فناوری اطلاعات از این پس با قدرت قانونی که در برگیرنده و متولی کلیه امور مربوط به فناوری اطلاعات در کشور است، فعالیت‌‏های خود را با قدرت ادامه می‌‏دهد.

  • ۸۴/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">