بدترین بازیهای سال ۲۰۱۱
در سال ۲۰۱۱ عناوین بزرگ بسیاری عرضه شدند و همانند هر سال، بازیهایی هم بودند که یا ناامیدکننده ظاهر شدند یا واقعا غیرقابل بازی بودند.
Thor: God of Thunder
Sega یکتنه افتضاحترین بازیهای امسال و سال پیش را ساخت و جالب اینجاست که این بازیهای ضعیف فروش خوبی هم میکنند.
بخش بزرگی از بازار توسط افراد «غیربازیکن» پر شده که بیشتر سن پایینتری دارند یا اطلاعات کاملی از بازیها ندارند. Thor: God of Thunder یکی از غیرقابل تحملترین بازیهای سال بود.
Transformers: Dark of Moon
جای تاسف است که بازیای از High Moon جزو بدترین بازیهای سال باشد، ولی Activision با سیاستهای اشتباه خود این امر را امکانپذیر کرد.
War for Cybertron عنوانی زیبا از High Moon بود که کیفیت بالایی داشت، ولی Activision به دلیل به دست آوردن پول زیاد از نام فیلم Transformers، تنها چند ماه به High Moon فرصت داد که در کنار ساخت Fall of Cybertron یک بازی بر مبنای فیلم مایکل بی(Michael Bay) بسازد که نتیجه یک عنوان افتضاح بود.
Blackwater
تصور کنید که این بازی قصد دارد شبیه به عناوین تیراندازی Arcade قدیمی باشد و در همین حین ناخودآگاه از عناوین این نسل تقلید و در نهایت یک افتضاح خلق میکند.
کنترل بازی غیرقابل انجام است و این موضوع حتی با Kinect بدتر هم میشود. این بازی نه تنها ارزش یک ثانیه وقت هم ندارد، بلکه مطالعه نکات ضعف آن هم (کاری که الان در حال انجامش هستید) وقت تلف کردن است!
Harry Potter and the Deathly Hallows
زمانی بود که با وجود کم و کاستیها از بازیهای Harry Potter لذت میبردیم، ولی دو نسخه Deathly Hallows که پایاندهنده این سری بودند، به جای اینکه خداحافظی خوبی با طرفدارها داشته باشند، دو عنوان غیرقابل تحمل بودند. ۱ Part که روی ۳۶۰ با استفاده از Kinect بود، یک افتضاح به تمام معنا بود.
X-Men: Destiny
تصور کنید دنیس دایاک با آن همه ادعا چیزی ساخت (از کلمه بازی استفاده نمیکنم) که هیچ ارزشی ندارد. گرافیک منسوخشده، گیمپلی پر از مشکل و قدیمی و داستان مزخرف دست به دست هم دادند که آبروی نام X-Men را ببرند.
Shadow Harvest: Phantom Ops
بازیهای اکشن زمانی جالب و هیجانانگیز هستند که کمی خلاقیت، نوآوری و جلوههای بصری خوب در آنها به کار رفته باشد، اما در بازی Shadow Harvest چنین چیزی را مشاهده نخواهید کرد. همه چیز در سطح بسیار بدی قرار دارند. کنترل بد، گیمپلی خستهکننده و گرافیک افتضاح از مشخصات بارز این عنوان هستند.
Mindjack
این IP جدید کمپانی Square Enix در نگاه اول سوژه خوبی داشت، اما سازندگان همه چیز را در این بازی از بین برده بودند؛ یک بازی اکشن با المانهایی جالب توجه که سازندگان آن نتوانستند آن را در سطح مناسبی به نمایش دربیاورند.
Call of Juarez: The Cartel
The Cartel یک دنباله ناامیدکننده و یک بازی بیکیفیت بود. این بازی با ورود به زمان مدرن و تغییر سبکی که در آن به نمایش درآمد، چیزی جز یک شکست را به همراه نداشت.
Call of Juarez جدید رویای Call of Duty شدن را داشت که هرگز به آن دست پیدا نکرد و حتی طرفداران این سری از بازیها را نیز از خود ناامید کرد.
Bodycount
یکی دیگر از بازیهای بسیار ناامیدکننده امسال بود که به نظر میرسید به عنوان خوبی تبدیل شود. این بازی به وسیله گروهی از سازندگان بازی Black ساخته شد و با سر به اعماق دره بدترین بازیهای سال ۲۰۱۱ سقوط کرد.
در این بازی هیچ چیزی کامل به نظر نمیرسید. زمانی که در بازی قرار میگرفتید، حس میکردید که در حال انجام یک بازی نیمهتمام هستید.
MX vs. ATV Alive
اگر دوست دارید سری به نسل قبلی بزنید و نگاهی به سری MX vs. ATV بیندازید، لازم نیست یک PS2 یاXbox داشته باشید.
با خرید یک نسخه از بازی MX vs. ATV Alive برای Xbox 360 یا PS3 میتوانید تجربه بازیهای نسل قبل را در این نسل داشته باشید! این سری از بازیها همچنان عنوانهای ضعیفی هستند و هیچ پیشرفتی در آنها دیده نمیشود.
منبع: روزنامه شرق
- ۹۰/۱۰/۰۵