ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

میزان درصد احتمال قطعی ناخواسته تلفن همراه هنگام مکالمه از 6/2 درصد به 5/1 درصد رسیده که این امر نشانگر افزایش کیفیت شبکه است.
دکتر وفا غفاریان، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌‏وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که ثبت‌‏نام سیم کارت در بهمن ماه سال 85 قطعی است، گفت: اگر به مرحله‌‏ای برسیم که بتوانیم با سرعت بیشتری سیم کارت‌‏های ثبت نامی سال 84 را توزیع کرده و تا بهمن ماه به این امر دست یابیم، برای توسعه شبکه، ثبت نام مجدد را در دستور کار خواهیم داشت.

وی، با بیان این که برای ثبت‌‏نام سیم کارت در بهمن سال 85 نیاز به مجوزی نخواهیم داشت، تصریح‌‏کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه چهارم توسعه باید شبکه تلفن همراه را گسترش داده و این امر ممکن نخواهد شد مگر آن که واگذاری صورت گیرد.

دکتر غفاریان، افزود: برای ثبت نام و واگذاری سیم کارت نیاز به مجوزهای پی‌‏درپی وجود نخواهد داشت. مگر آن که بخواهیم تعرفه‌‏ها را تغییر دهیم.

وی، در خصوص ودیعه سیم کارت ثبت نامی در سال 85 نیز گفت: سیاست وزارت ارتباطات کاهش ودیعه تلفن همراه است که برای کاهش ودیعه در سال جاری بررسی‌‏هایی در حال انجام است.

دکتر غفاریان، در خصوص زمان واگذاری سیم کارت‌‏های اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) و تاخیر در انجام این پروژه، اظهارداشت: سازمان تنظیم مقررات در حال بررسی است تا زمان دقیق اجرای تعهد ایرانسل را اعلام و بر اساس آن در مورد تاخیر و یا خسارت اقدام کند.

معاون وزیر ارتباطات، ادامه داد: در حال حاضر بین زمان موثر شدن پروانه و اعلام خالی بودن باند فرکانس اختلاف تاریخ وجود دارد و در صورتی که تاریخ صدور پروانه نقطه شروع کار ایرانسل تلقی شود، تا پایان شهریور این شبکه باید به بهره‌‏برداری برسد؛ اما اگر خالی بودن باند فرکانس ملاک باشد، واگذاری در آبان‌‏ماه به منزله تاخیر نخواهد بود.

دکتر غفاریان، با تاکید بر این که شبکه اپراتور دوم به صورت آزمایشی در حال فعال شدن است، خاطرنشان‌‏کرد: تعیین تاریخ اجرای تعهد ایرانسل در حال بررسی است و نظر نهایی را سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌‏کند.

وی، در خصوص کیفیت شبکه تلفن همراه طی یک‌‏سال گذشته با بیان این که میزان قطعی به طور محسوسی در بزرگراه‌‏ها کم شده است، افزود: متوسط اندازه‌‏گیری قطعی ناخواسته در دنیا 2 درصد است که در حال حاضر در شبکه تلفن همراه این میزان به 5/1 درصد رسیده است.

  • ۸۵/۰۶/۱۱

نظرات  (۲)

از زمان و روش ثبت نام ابرانسل هم صحبت بفرمایید ، همچنانکه از تاریخ واگذری صحبت می نمایید . با تشکر
mikham nahve vaghzari namayandegi to shahrao bedoonam me30

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">