ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برای حضور در WSIS کمیسیون کاری تشکیل دادیم

| دوشنبه, ۹ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

برای حضور پر رنگ و با اقتدار ایران در اجلاس WSIS ، یک گروه کاری در امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده که گزارش‌‏های مربوط به انجام این اجلاس را آماده و در اختیار مسئولین ذی‌‏ربط قرار می‌‏دهد.

دکتر کمال محامد پور معاون آموزش ، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر این که ایران در سطح خوبی با حضور وزیر ICT و معاونین این وزارت خانه در اجلاس WSIS شرکت خواهد کرد، یاد آور شد: در اجلاس مقدماتی WSIS در ژنو ، نمایندگان وزارت ICT به صورت فعال شرکت داشتند.

وی ، گفت: محور اصلی این اجلاس شامل دو بخش حاکمیت اینترنت و استفاده کنندگان از آن است.

دکتر محامدپور ، در خصوص مدیریت اینترنت، اظهار داشت: در حال حاضر کشور آمریکا مدیریت و حاکمیت اینترنت را در دست دارد و سیاست‌‏های خود را در این زمینه اعمال می‌‏کند ، اما همه کشورهای جهان به عنوان کاربر اینترنت معتقد هستند که باید در مدیریت آن نیز نقش داشته باشند.

وی ، افزود: حق مسلم بهره‌‏برداران از اینترنت است که به دلیل سرمایه‌‏گذاری در این بخش در مدیریت آن دخالت کنند.

معاون آموزش ، پژوهش و امور بین الملل وزارت ICT ، موضوع تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری را جدای از حاکمیت اینترنت عنوان کرد و یاد آور شد: فعالیت کشورهای در حال توسعه به شکلی است که می‌‏خواهند با سرمایه‌‏گذاری در مدیریت و سیاست‌‏های کلان اینترنت نقشی ایفا کنند.

دکتر محامدپور ،‌‏ با اشاره به گروه اعزامی ایران به اجلاس WSIS، خاطرنشان کرد: ایران با همکاری و تعامل سازنده با کشورهای مختلف بر این مطلب اصرار دارد که اینترنت و مدیریت آن زیر نظر یک سازمان جهانی اداره شود.

دکتر محامدپور مراکزی مانند ITU که نظارت بر مسایل کلی ICT دارند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: منافع همه کشورها از جمله کشورهای درحال توسعه و حاکمیت اینترنت باید تامین شود.

وی ، در پایان تصریح کرد: مدیریت اینترنت اختصاص به کشورهای صنعتی و پیشرفته ندارد و مربوط به همه کشورها از جمله کشورهای در حال توسعه هم می‌‏شود.

  • ۸۴/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">