ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برای خودتان درآینده نامه بنویسید

| سه شنبه, ۴ بهمن ۱۳۸۴، ۰۶:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

25 آوریل سال 2009 مردی به نام کرگ، ایمیلی را دریافت ‌خواهد کرد که به او یادآوری می‌کند کرگ بهترین دوست و بدترین دشمن خویش است. در این ایمیل آمده که او روزی با دختر مورد علاقه‌اش میشل‌ قرار ملاقات داشته است و قصد دارد در رشته کامپیوتر تخصص بگیرد. این نامه را کسی بجز خود کرگ نفرستاده است. از طریق سایت Futureme.org افراد می‌توانند برای آینده به خود نامه بفرستند.

این تکنولوژی جدید پاسخ به زمان، حس کنجکاوی انسان، حسن مسوولیت و حسرت گذشته است. پل سافو، مدیر مؤسسه Future می‌گوید: پیام‌های آینده درباره مسایلی است که مردم همیشه به‌دنبال انجام آن بوده‌اند و به نوعی اظهار خوش‌بینی است. این موضوع را چهار سال پیش مت اسلای برای‌

Future me.org مطرح کرد؛ وقتی به خاطر آورد که در دوران کودکی به او گفتند نامه‌ای به خودش بنویسد، این فکر به او الهام شد.

در این سایت امکان فرستادن پیام‌ برای 30 سال آینده از هم‌اکنون فراهم می‌شود، اگرچه محاسبات اسلای نشان می‌دهد که بیشتر کاربران ایمیل خود را برای سه سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

او می‌گوید: ما می‌خواهیم مردم به آینده‌شان فکر کنند. به اهداف، رویاها، آرزوها و ترس‌هایشان. به این طریق، اندیشیدن آسان می‌شود.

او می‌گوید: پیام‌ها دو کار مهم انجام می‌دهند؛ به فرد آِینده درباره کارهایی که در گذشته انجام می داده اطلاعات می‌دهند و از او می‌پرسد آیا به آرزوهای فرد گذشته دست پیدا کرده است؟

اخیراًForbes.com از این ایده استفاده کرده و کپسول‌های زمان را با بیش از 140 هزار نامه در طول شش هفته جمع‌آوری کرده است. تقریباً 20 درصد نامه‌های فرستاده شده تا 20 سال آینده در صندوق پستی فرستنده قرار می‌گیرند، سایر نامه‌ها درخواست‌ نگهداری‌ تا زمان کوتاه‌تری را دارند.

Forbes با مشارکت yahoo و همکاری Cadex روی این پروژه کار می‌کند.

دیوید ایوالت می‌گوید: افراد زیادی دوست دارند از این ایده استفاده کنند و واقعاً این کار باعث می‌شود شما بایستید، به زندگیتان فکر کنید و به چیزهایی که معمولاً به آن نمی‌اندیشید.

خدمات دیگری که در سایت پیام آینده ارایه می‌شود سایت mylaste email.com یا last wishes.com است که نامه را پس از مرگ برای آنها که دوستشان داشته‌اید، می‌فرستد.

پل هودسن از مؤسسان ITCS می‌گوید: این ایمیل‌های کپسون زمان برای او موضوع تازه‌ای است. کپسول‌های زمانی که اکنون روی پردازش آن کار می‌شود ارزشمندند و وقتی شما با آنها کار می‌کنید، خودتان را تعریف کرده و تمرین خوبی برای خویشتن‌نگری یا خودشناسی انجام می‌دهد.

سافو که همه چیز را غمناک و عجیب می‌بیند، می‌گوید: بعضی اوقات گذشته بهترین چیزی است که پشت‌سر گذشته‌ایم. درسی که از این کار می‌گیریم (از کپسول زمان) این است که مجبور می‌شویم مراقب باشیم که مبادا خود را در دو دهه در نهایت پشیمانی و ندامت قرار دهیم.

ارایه‌کنندگان خدمات در این سازمان سعی دارند جریان تحویل ایمیل به‌وسیله پشتیبانی و ساخت نرم‌افزار بدون مشکل انجام شود و به افراد توصیه می‌کند که در دادن آدرس ایمیل خود دقت کنند اما برای تحویل همیشه پیام‌ها ضمانت اساسی وجود ندارد.

به‌هرحال در تکنولوژی در حال تغییرات، برخی کمپانی‌ها از دور خارج می‌شوند و ممکن است اسپم‌ها و فیلترها برسر راه قرار گیرند. البته اینها باعث نمی‌شود که تعداد قابل توجهی از افراد از ثبت‌نام خودداری کنند.

در سایت Future.org، جایی که بیش از 112 هزار پیام نوشته شده است، نویسندگان برای نوشتن ایمیل به اعتماد کافی رسیده‌اند.

یکی از افراد نوشته است: امیدوارم مسوولیت کارهایم را بپذیرم، بی‌اراده نباشم و از کارهایی که برایم ترسناک است، دوری نکنم.

شخص دیگری نوشته است: امیدوارم کمی تغییر کرده باشم؟ البته خوش‌بینی محتاطانه‌ای است. امیدوارم هنوز زنده باشی.

فرشته جودکی

  • ۸۴/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">