ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد نمایندگان مجلس برای پیگیری ابطال معامله مخابرات و بازگرداندن سهام این شرکت به دولت از لحاظ حقوقی بررسی می کند .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با موبنا گفت :کمیسیون اقتصادی مجلس از پاسخ های وزیر اقتصاد پیرامون واگذاری سهام مخابرات به یک کنسرسیوم شبه دولتی قانع نشده و همچنان این مساله را تا رسیدن به یک جواب قانع کننده دنبال می کند .

الیاس نادران با اشاره به اینکه در چارچوب سیاستهای کلی اصل 44 بخصوص جزء 3 بند "هـ "که صراحت دارد که نباید واگذاری‌ها، فعالیت‌ها، آزادسازی‌ها منجر انحصار شرکت‌های دولتی به انحصار غیر دولتی بشود،گفت : قانونگذار هم این سیاستها را در 45 ماده فعالیت های اقتصادی و در سایر مواد مربوط به رقابتی کردن فضای کسب و کار و جلوگیری از ایجاد انحصار در بخش های مختلف پیش‌بینی کرده است. اما وقتی مجری چارچوبهای اجرای قانون را رعایت نمی کند نباید مسوولیت را متوجه قانونگذار کرد.

وی تصریح کرد :در بورس وقتی بنابر این است که سهام بزرگترین شرکت دولتی در این حجم واگذار شود و شما تنها یک خریدار دارید برای واگذاری، رقابت مسخره‌ترین واژه‌ای است که می شود برای آن بکار برد. به اعتقاد من نه تنها شرایط بورس رعایت نشده و حتی شرایط قانون برای مذاکره هم رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در مجلس پیشنهاداتی برای بررسی بیشتر این موضوع ارائه شده است افزود : با توجه به مقاصدی که حول و حوش این قرارداد وجود داشته و خلاف قانون هایی که صورت گرفته طرحیبه عنوان پیشنهادارائه شده است تا این معامله باطل اعلام شود و شرکت مخابرات به شرایط اولیه بازگردد.

نادران خاطرنشان کرد : هنوز از لحاظ حقوقی این تصمیم مورد بررسی قرار نگرفته است ولی انشاءالله مرکز پژوهشهای مجلس زودتر این اقدام حقوقی را انجام بدهد و نظر کارشناسی‌اش را بدهد تا ببینیم آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟

گفتنی است الیاس نادران نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی هفته گذشته وزیر اقتصاد را برای پاسخگویی به پرسشهایی در خصوص واگذاری سهام مخابرات به کنسرسیوم اعتماد مبین به مجلس فراخواند ،ولی اعضای این کمیسیون در مجموع از پاسخهای وزیر قانع نشدند ،اما نمایندگان مجلس در صحن علنی با 113 رای موافق ،71 رای مخالف و 10 رای ممتنع پلسخ حسینی را قانع کننده دانستند .

سهام بلوکی مخابرات که شامل 1+50 درصد است پنجم مهرماه سال گذشته با اما و اگرهای فراوان سرانجام راهی بورس شد و کنسرسیوم اعتماد مبین با کنار کنارگذاشتن رقبای خود که پیشگامان کویر یزد و صندوق مهر اقتصاد ایرانیان بودند، سهام این شرکت دولتی را خریداری کند و بدین ترتیب بزرگترین شرکت دولتی طبق اصل 44 در حالی بورسی شد تا به امروز در صدر پرحاشیه ترین واگذاریها قرار دارد .

  • ۸۹/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">