ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برقراری سرویس پیامک تا پایان هفته جاری

| دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۸۸، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۱ نظر

سرویس پیام کوتاه تا پایان هفته جاری در استان تهران وصل خواهد شد.

یک مقام آگاه و مسؤول اظهارداشت: سرویس پیامک به دلیل مسایل امنیتی و به صلاحدید نهادهای امنیتی قطع شد. البته مجلس، سازمان بازرسی و نهادهای ناظر در جریان امر قرار داشتند و برای این کار نیز به صورت شفاف توجیح شده بودند.

وی ادامه داد: قطع سرویس پیام کوتاه یک مسئله امنیتی بوده و مردم و کاربرانی که به حفظ منافع کشور توجه دارند باید کاملاً این امر را درک کنند، البته قرار است که به زودی این مشکل رفع شود.

این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: از دوشنبه هفته گذشته (1/4/88) سرویس اکثر شهرستان‌ها وصل شد و در پایان هفته گذشته نیز تمام شهرستان‌ها توانستند از این شبکه استفاده کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خاطر نشان کرد: در حال حاضر قطعی شبکه پیام کوتاه در استات تهران است که این امر نیز تا پایان هفته جاری رفع خواهد شد.

گفتنی است، یک مقام آگاه در شرکت مخابرات نیز این امر را تایید کرده و از دسترسی مشترکان به سرویس پیامک تا پایان هفته جاری خبرداده است.

سرویس پیام کوتاه 21 خرداد ماه سال جاری درست یک‌ روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری قطع شد که در استان تهران تاکنون نیز ادامه دارد.
اختلال در سیستم پیامک را منتقل کرده‌ایم

در همین حال رییس سازمان بازرسی کل کشور با استقبال از تعیین هیات ویژه از سوی شورای نگهبان، گفت: این‌که شورای نگهبان برای اعتمادسازی دست به این ابتکار زده باید استفاده کرد تا پیشرفت لازم به وجود آید.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ی جلسه علمی- تخصصی نظارت الکترونیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بازرسی کل کشور درباره‌ی اختلال در سیستم پیامک بررسی‌هایی را انجام داده است؟ اظهار کرد: این از مشکلاتی به شمار می‌رود که باید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوال شود اما اشکالات اجرایی است که ایجاد شده و اختلالاتی است که ما هم آن را منتقل کردیم و آقایان حتما باید توضیحات لازم را ارائه دهند.

خبرنگاری با طرح این موضوع که قبل از انتخابات یک سری از گروه‌ها و حامیان نامزدان اعلام کردند که این اقدام قرار است انجام شود و تذکراتی را در این رابطه داده بودند و درست در شب انتخابات اختلال ایجاد شد و تاامروز نیز ادامه دارد خواستار توضیح سازمان بازرسی شد که پورمحمدی پاسخ داد: بخشی به خاطر تدابیر امنیتی است و اجتناب‌ناپذیر است. تبعا باید از مسوولان امنیتی سوال شود که تا چه اندازه تدابیر امنیتی بوده و تا چه اندازه اشکالات فنی و اجرایی توسط مدیران مربوطه بوده که باید آنها در این رابطه پاسخگو باشند.

خبرنگاری خواستار ارزیابی پورمحمدی در مورد ترکیب هیاتی که شورای نگهبان برای بازشماری ده درصد از صندوق‌ها تعیین کرده است، شد و گفت که برخی معتقدند که این هیات باید ترکیب معتدل‌تری داشته باشد.

پورمحمدی در پاسخ گفت: در همه چیز می‌توان اشکال گرفت؛ به هر حال هیاتی تصویب شده و سعی شده افراد متین و مقبولی در این هیات حضور داشته باشند. تبعا در هر مجموعه‌ای افرادی هستند که گرایشاتی دارند و اگر بخواهیم این گونه فکر کنیم در پرونده‌ی هر کس می‌توان چیزی را پیدا کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: همین که شورای نگهبان برای اعتمادسازی دست به این ابتکار زده باید استقبال و استفاده کرد تا پیشرفت لازم به وجود آید و اگر سوالات و اشکالاتی داریم پس از آن مطرح کنیم نه اینکه از اصل آن را مخدوش کرده و زیر سوال ببریم.

  • ۸۸/۰۴/۰۸

نظرات  (۱)

پس معذرت خواهیشون از مردم چی میشه.پس حق ندارن پول آبنمان این دوره را بگیرند چون خدماتی ندادن که پولش رو بگیرن. پس اگه بگیرن ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">