ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه‌ایران برای مشارکت درتونس مشخص نیست

| پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر مرکز پژوهش‌های ارتباطات (علامه) معتقد است که‌ از شرایط مطلوب دوره‌ی قبل برای حضور دردومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی تونس برخوردار نیستیم .
دکتر «حسین ابراهیم‌آبادی» در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره‌ی ارزیابی فعالیت‌های ایران برای شرکت در دومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی تونس‌، اظهار داشت: تحرک مجموعه‌ی هیات ایرانی برای شرکت در اجلاس WSIS و ارایه‌ی دستاوردهای ایران در این زمینه‌، نسبت به دوره‌ی قبل که در سال 2003 در ژنو برگزارشد، بسیار کمتر است، به طوری که تنها چند هفته به برگزاری دومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی باقی مانده است، اما هنوز مشخص نیست ایران چه برنامه‌ای برای مشارکت در این اجلاس دارد .
وی افزود: هنوز دولت جدید نسبت به حوزه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی تصمیمی‌ را اتخاذ نکرده است و مشخص نیست، ایران هم مانند دوره‌ی قبل در یک هیات عالی رتبه از سران دولت از جمله رییس جمهور در این اجلاس شرکت می‌کند یانه ؟
به عقیده‌ی وی، با توجه به این‌که شورای عالی اطلاع رسانی دچار تغییراتی نشده است و همچنین پی‌گیر فعالیت‌های ایران در حوزه‌ی WSIS است . به نظر می‌رسد ، برنامه‌های کشور همانند دوره‌ی قبل باشد.
مدیر مرکز پژوهش‌های ارتباطات با اشاره به این‌که برای حضور در اجلاس تونس از شرایط مطلوبی برخوردار نیستم‌، تصریح کرد: شواهد موجود نشان می‌دهد اجلاس WSIS تونس از اهمیت بالایی همانند اجلاس ژنو، برای سران دولت‌ها، برخوردار نیست، چراکه در اجلاس WSIS ژنو و در ادامه در نشست‌های مقدماتی اجلاس WSIS تونس بیشتر مسائل مرتبط با جامعه‌ی اطلاعاتی جمع بندی و نهایی شده است و تنها دو موضوع مدیریت اینترنت ، مکانیزم‌هایی پیگیری مفاد WSIS باقی مانده است.
وی افزود: شاید تصمیم‌گیری درباره‌ی مباحث کلی WSIS در دوره‌ی قبل، و تنهاباقی ماندن دو موضوع سبب شود ، سران دولت‌ها در سطح عالی در این اجلاس شرکت نکنند، بنابر این ضرورتی ندارد سران دولت‌ها در این اجلاس حضور فعالی داشته باشند ، آنچه مهم است نهادهای مدنی و بخش خصوصی باید در این اجلاس نقش چشم‌گیری داشته باشند و در واقع با تعامل بخش دولتی ونهادهای مدنی و بخش خصوصی می‌توان دستاوردهای شایسته‌ای از ایران را در این اجلاس ارایه کرد .

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">