ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تدوین برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات کشور خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه، ایران در زمینه توسعه فناوری اطلاعات مقام دوم را در بین کشورهای منطقه کسب می کند.

"عبدالمجید ریاضی"در گفت و گو با ایرنا، افزود: احکام برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات که در برنامه پنجم توسعه گنجانده شده در راستای تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله است.

وی افزود: در برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات پیش بینی شده که تا پایان برنامه پنجم توسعه سال 1393 سهم فناوری اطلاعات از تولید ناخالص داخلی با چهار برابر افزایش نسبت به وضعیت فعلی به 2 درصد برسد.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره روند تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات، اظهار داشت: این برنامه در یکی از کارگروههای تخصصی و برای برنامه پنجم توسعه و با مشارکت کارشناسان دولتی و خصوصی تدوین شد.

ریاضی تصریح کرد: برنامه جامع فناوری اطلاعات مطابق استانداردهای معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری است.

وی افزود: بسته اجرایی برنامه جامع فناوری اطلاعات نیز که در کارگروه فناوری اطلاعات تدوین خواهد شد در آینده باید به تصویب دولت برسد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در لایحه برنامه پنجم توسعه احکام خوبی برای توسعه فناوری اطلاعات داریم که با نظر مثبت مجلس اگر تصویب شود می تواند منشا اثر باشد.

ریاضی در مورد توسعه اینترنت پرسرعت در کشور گفت: در لایجه برنامه پنجم توسعه زیر ساخت های کشور و ایجاد شبکه اطلاعات برای رسیدن به یک شبکه پرظرفیت اینترنتی پیش بینی شده است.

  • ۸۸/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">