ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیران شبکه اجتماعی فیس بوک که به علت ناتوانی در زمینه مقابله با اخبار جعلی به شدت تحت فشار هستند، می گویند قصد دارند به طور جدی با این پدیده مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مشبل، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک می‌گوید برنامه‌های جدیدی برای کاستن از میزان نمایش اخبار دروغین در فید خبری کاربران فیس بوک دارد و امیدوار است بتواند این رقم را به صفر برساند.

برای شناسایی این اخبار، میزان دقت اخبار ارسالی در فیس بوک توسط اشخاص ثالث و کارمندانی که به همین منظور استخدام شده‌اند، کنترل می‌گردد و اگر دقت این اخبار پایین تشخیص داده شود، اخبار یاد شده به عنوان اخبار غیر قابل اعتماد علامت گذاری می‌شوند و در نهایت از فیدهای خبری حذف می‌شوند.

قرار است از فناوری هوش مصنوعی هم برای شناسایی بهتر این نوع اخبار استفاده شود، اما تکمیل فرایند شناسایی و حذف اخبار جعلی تنها بر مبنای بررسی تک تک آنها توسط نیروهای متخصص انسانی صورت می گیرد.

فیس بوک این روزها به علت نقض حریم شخصی کاربران خود توسط موسسه دانشگاهی کمبریج آنالیتیکا هم به شدت تحت فشار قرار گرفته و حتی کنگره آمریکا شخص مارک زاکربرگ را برای بررسی موضوع احضار کرد و وی طی دو روز پاسخگوی سوالات طرح شده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">