ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه خدمات الکترونیک قضائی که کار ثبت دادخواست‌ها و شکوائیه‌ها و امور قضائی مردم را انجام می‌دهد، با اختلال کشوری مواجه شد.

به گزارش تسنیم، براساس مشاهدات عینی و تماس‌های تلفنی با تعدادی از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در تهران، مشخص شد سامانه خدمات الکترونیک قضائی قطع شده و مردم معطل مانده‌اند.

براساس این گزارش، متصدیان دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به مراجعه‌کنندگان و تماس‌های خبرنگار ما اعلام کرده‌اند قطعی سیستم‌ها سراسری است و از مردم خواسته‌اند برای انجام امور قضایی خود شامل ثبت دادخواست یا شکوائیه یا اظهارنامه و سایر مسائل مربوطه روز دیگری مراجعه کنند.

مسئله‌ای که موجب نگرانی مردم شده این است که برخی افراد روز آخر مواعدشان مانند تجدیدنظرخواهی است و اکنون نگران هستند که وضعیت‌شان چگونه می‌شود؟

نکته نخست اینکه برخی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این دسته از افراد را که روز آخر مواعد خود را سپری می‌کنند به دفتر ویژه تهران واقع در ساختمان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راهنمایی کرده‌اند. نکته دوم هم این است که با توجه به وجود ماده 444 آیین دادرسی مدنی، جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

در ماده 444 قانون آیین دادرسی مدنی آمده است: چنانچه روز آخر موعد، مصادف با روز تعطیل ادارات باشد و یا به جهت آماده نبودن دستگاه قضایی مربوط امکان اقدامی نباشد، آن‌روز به‌حساب نمی‌آید و روز آخر موعد، روزی خواهد بود که ادارات بعد از تعطیل یا رفع مانع باز می‌شوند.

 

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی: مردم نگران قطعی سیستم‌ها نباشند
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بروز یک مشکل جدی در سامانه خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: مردم نگران نباشند و راه حل لازم برای کسانی که روز آخر مواعدشان است، پیش‌بینی شده است.

حسن روحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره اختلال در سامانه خدمات الکترونیک قضایی که موجب سردرگمی و نگرانی مردم شده است اظهار کرد: مشکلی در سامانه خدمات الکترونیک قضائی پیدا شده و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه در تلاش است تا مشکل حل شود.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی افزود: متأسفانه مشکلی که به وجود آمده جدی است و هم دفاتر و هم مردم به طریق اولی، گرفتار شده‌اند. روز گذشته نیز تا ساعت 22 درگیر جلسات و پیگیری‌ها با کارشناسان‌ بودیم و امروز نیز از 6:30 دقیقه صبح جلسه داشتیم و دنبال این بودیم تا ببینیم چطور می‌شود به سرعت مشکل را حل کرد. آنچه مشخص است، به شدت دوستان در حال پیگیری برای حل مشکل هستند.

روحانی‌نیا درباره اینکه برخی مردم که روز آخر مواعدشان است، نگران هستند گفت: برای این دسته از افراد نیز پیش‌بینی شده است اگر سیستم قطع باشد، مدیر دفتر می‌تواند گواهی بدهد و تأیید کند فرد مراجعه کرده و سیستم قطع بوده است و اگر هم مدیر دفتر به هر دلیل گواهی ندهد، فرد می‌تواند به مرجع قضائی مراجعه کرده و اعلام کند و مرجع قضائی نیز از دفتر خدمات استعلام می‌کند و مشکلی نخواهد بود. بنابراین حقی از مردم ضایع نمی‌شود.

وی گفت: کانون خدمات قضائی یک سرور بسیار مجهزی تهیه کرده و تا پایان سال این سرور به عنوان پشتیبان سرور فعلی در مدار قرار می‌گیرد تا زمانی که سرور فعلی قطع می‌شود، مشکل به حداقل برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">