ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس هیأت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات از برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در شهریور امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا طلایی اظهار داشت: دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای عالی فضای مجازی،‌ اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و تشکل‌های بخش خصوصی حوزه IT برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات با اشاره به فضای در اختیار این دوره از نمایشگاه افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته که فضایی بالغ بر 6 هزار متر مربع در دو سالن در اختیار نمایشگاه بود؛ فضایی بیش از 10 هزار متر مربع در 4 سالن در اختیار این دوره از نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است.

طلایی گفت: در اولین دوره از نمایشگاه تعداد 164 شرکت داخلی و نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی حضور داشتند و برآورد تعداد مشارکت کنندگان دومین دوره نمایشگاه بین 220 تا 250 شرکت خواهد بود. همچنین متقاضیان حضور در این نمایشگاه می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه به نشانی WWW.iTDMEX.ir ثبت نام کنند.

وی با تأکید بر حمایت از شرکت‌های تازه تأسیس و نوآور در حوزه فناوری اطلاعات در این دوره از نمایشگاه ادامه داد: در این دوره سعی شده است تا از شرکت‌های تازه تاسیس در حوزه فناوری اطلاعات که دارای نوآوری در این حوزه هستند از طریق ارائه امکانات و تسهیلات ویژه حمایت شود تا بتوانند در نمایشگاه حضور یابند.

وی همچنین از مذاکره با شرکت نمایشگاه‌های آلمان برای حضور و حمایت از نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خبر داد.

طلایی ادامه داد: شرکت ایتالیایی "تکنیتا" به عنوان نماینده نمایشگاه ITDMEX در حال مذاکره و معرفی نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در کشور ایتالیا و سایر کشورهای اروپائی است و شرکت "استار سیستم ، در کشور امارات نیز اطلاع رسانی و تبلیغات این دوره از نمایشگاه را به عهده گرفته است.

وی گفت: تاکنون به بیش از ۳ هزار شرکت داخلی فعال در حوزه IT برای حضور در این دوره از نمایشگاه اطلاع رسانی شده است و تاکنون 75 شرکت برای حضور ثبت نام کرده‌اند.

طلایی با اشاره به تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری با مسئولیت اتاق بازرگانی افزود: برای دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تاکنون 4 جلسه در محل اتاق بازرگانی از سوی این شورا برگزار شده است و همه دست اندرکاران دولتی و خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات از جمله شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و دفتر همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک مرکزی ایران، نیروی انتظامی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتحادیه صنف فناوران تهران و تشکل‌های بخش خصوصی در شورای سیاستگذاری حضور دارند.

وی ادامه داد: تاکنون 2 کمیته با عنوان کمیته انتخاب شرکت‌های نوآور و تازه تاسیس با هدف ارایه امکانات و حمایت از آنها در زمان برگزاری نمایشگاه و کمیته کارگاه‌های آموزشی جنب نمایشگاه با هدف آشنایی جامعه با آخرین دستاوردهای حوزه IT و نحوه کسب و کار در این زمینه از سوی شورای سیاستگذاری تشکیل شده است.

طلایی گفت: در حال پیگیری برای برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به صورت استانی هستیم که در این صورت می‌توان در فواصل مختلف در هر استان این نمایشگاه را برگزار کرد تا سراسر کشور به راحتی با آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات آشنا شوند.

  • ۹۳/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">